Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Har ni några tips om vilka mod. man ska titta på? Måste rymma 6 pers. + rätt mycket bagage.
De gamla hederliga folkabussarna ( Caravelle) är väl de första jag tänkte på och det finns ganska mycket av dem. Funderar bara om det finns andra modeller som jag hellre bör titta på. Årsmodell kanske -85 till -90, driftsäker även som långmilare.
Användarvisningsbild
av A80TD
HeHe..... Nä, jag ska försöka hjälpa en familj som kommer upp över sommaren att hitta en lite rymligare men billig bil.
A80TD skrev:Har ni några tips om vilka mod. man ska titta på? Måste rymma 6 pers. + rätt mycket bagage.
De gamla hederliga folkabussarna ( Caravelle) är väl de första jag tänkte på och det finns ganska mycket av dem. Funderar bara om det finns andra modeller som jag hellre bör titta på. Årsmodell kanske -85 till -90, driftsäker även som långmilare.
Hej!

Har själv nyligen köpt en Toyota Previa -95...hur skön som helst att köra/åka med...rymlig och tar ca 1L/mil
av Perra N
Ska du ha en rymlig bil som inte kostar guld i reservdelar och service, så är den nyare VW Caravellen ett bra alternativ. Ta en bensinare om du vill undvika dyra reparationer.
Användarvisningsbild
av A80TD
Tack för tips och kommentarer.
Det blev en gammal Caravelle till slut. Pris och brukskaraktär avgjorde.
Själv hade jag nog valt en Previa eller rent av en USA-van 8)
Ökad komfort med 17”

@Dejan195 235/55R18 kanske kunde vara nå[…]

Sportkatt, motorlampa lyser?

Köpte en sportkatt på vparts, då […]

Oftast i fulla rattslag börjar abs/antispin l[…]

Skumt fel b230ft

Du får nog börja leta stort läckag[…]