Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av zolle
Har ett problem; V70 2,4 -02 automat, växlar lite ryckigt, framför allt när man saktat in till tex en sväng och sedan ska gasa sig ur den - då varvar motorn upp lite grand och hugger sedan i växeln. Känns inte riktigt som det ska, har blivit värre på sistone tycker jag. Mjukvarufel eller hårdvarulfel??
Användarvisningsbild
av CarMan
låter som att B4 locket behöver bytas
Användarvisningsbild
av _Rick_
precis som min.

kanske borde byta det där B4 locket. Undrar vad en verkstad skall ha för det...
av andezon
Går att lösa med att ladda mjukvara, kör in till din volvohandlare och be honom ladda ner mjukvara till lådan som plocka bort neutralkontrollen så är problemet borta...
av Jejk
Vad är B4 locket???

Min låda beter sig lite som ni beskriver.
Finns B4 locket på alla lådor???
Användarvisningsbild
av _Rick_
min har börjar slira lite så motorvarvet går upp. sen så kan den ligga lite hårt på lockuppen ibland. Vill man göra en kickdown så dröjer det lite sen KLONK så växlar den ner och bilen accellerar.

Skumt. Hoppas inte lådan rasar nu efter 9000 mil...
Användarvisningsbild
av zolle
Allvarligt...finns det ett B4-lock..? Vad är det i så fall.
Användarvisningsbild
av zolle
År det ingen som kan svara på ifall det finns ett "B4-lock"??? CarMan??? Nån annan ??
Användarvisningsbild
av CarMan
zolle skrev:År det ingen som kan svara på ifall det finns ett "B4-lock"??? CarMan??? Nån annan ??
eftersom jag skrav att det finns tt lock som heter B4, så finns det på trådskaparens bil.

alla 5 stags lådor på V70N, S60 & S80 & XC 90 har ett B4-lock. om man byter deta & laddar lite mjukvara, samt nollar adaptionen så löser det dom flästa slirande växlingar mellan 2 till 3

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]

Ökad komfort med 17”

Japp, bra poäng. Körde en och samma rund[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]