Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tompa v G
Idag när jag skulle starta min 850 gl -94
så blev jag tvungen att vrida på nyckel ca 5 gånger innan den hoppade igång, de fyra tidigare start försöken resulterade i att bilen frustade och gick mycket dåligt i några sekunder för att sedan dö, vid sitta försöket gick den hur bra som helst.

Finns det någon som känner igen dessa symtom

ps har provat att byta ut positionsgivaren för kamaxeln men problemet kvarstår.

ett mycket irriterande fel.
av akre
Det är inte så att du har kört motorn väldigt kort tid då den varit kall? Jag har ett sådant problem med min S70-97. Det är stört omöjligt att få igång den då... Enda sättet är att nöta på med startmotorn och efter ca 60sek börjar den tända på några cyl...
Användarvisningsbild
av Tompa v G
nja bilen hade för visso inte kommit upp i rätt temperatur hade just kört ca 3 km. men detta kan även inträffa när motorn är varm.
Motorn tänder till men dör direkt och rystar som om man kör med alldeles för hög växel i låg fart.
av MrDevils
Ibland när jag skulle starta bilen så gick det inte, så av någon anledning så stängde jag av fläkten och kunde starta den direkt.
Så efter att detta problem uppkom några gånger så stängde jag alltid av fläkten när jag stannade. Sen hade jag inga problem.
Tog aldrig reda på varför den gjorde så.
Äger inte bilen längre. Volvo 850 GLE -93
Användarvisningsbild
av Tompa v G
OK, tack för tipsen
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]