Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uninium
Trevligt,låter den som en supra med 500hk nu :lol:
Skulle också vilja ha lite mer sång från motorn,men det ska kunna gå att åka längre sträckor utan att behöva köra med h-kåpor.
av vanten06
unlock26 skrev:Trevligt,låter den som en supra med 500hk nu :lol:
Skulle också vilja ha lite mer sång från motorn,men det ska kunna gå att åka längre sträckor utan att behöva köra med h-kåpor.
asså man märker ingen skillnad i kupen typ, satte den ju på orginalsystemet så nu har ja ju 2 dämpare men det blir lite mer sportigt ljud utanför vid 2000-3000 varv.
Användarvisningsbild
av Varti
det funkar bra me montageband så det håller den på plats????
av vanten06
Varti skrev:det funkar bra me montageband så det håller den på plats????
Japp sitter som berget.
av Uninium
Är det original 2.5" på anslutningen från originalsystemet? så att det bara var för dig att kränga på dämparen,eller fick du använda en sån där skarvmuff?
av vanten06
orginalsystemet där framme är ju typ 48mm men där bak där man fäste japsen va det typ 61 eller nått utvändigt och på japsen va de 62mm invändigt så ja drog över japsen på orgialsystemet å satte dit en klämma.

Dålig bild, tog med blixt
Bild
av Uninium
Vad bra,då går det smärtfritt med andra ord.Då är det roligt :)
Ska ta mig en sväng till micro imorgon och kolla på nån billig simons.
av vanten06
unlock26 skrev:Vad bra,då går det smärtfritt med andra ord.Då är det roligt :)
Ska ta mig en sväng till micro imorgon och kolla på nån billig simons.
Det tog inte lång tid att hänga på den, det ända som tog tid va att såga av orginalröret med bågfil.
av vanten06
Funderar på att plocka bort orginaldämpan men behåller de övriga tunna rören. Frågan är bara om det håller med klammer, har ju ingen svets. Och hur man ska göra med upphägningen, men det går kanske å lösa.
gjorde en enkel skiss på hur jag tänkte göra. Först en 45 graders sen en rakbit å sedan en 45 graders till, å sätta ihop det med klammer eller nått i den stilen, sen får man väll hitta på något med upphägnningen.
Förslag tages gärna imot, går det överhuvud taget utan svets?

Bild
av vanten06
Ingen som vet om man kan köra med klämmor istället för svets? Blir la en 7-8st klämmor. Och hur fixar man upphägningen där orginaldämpan sitter (där det bara kommer gå ett rör)
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]