Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jag undra om någon har en V70 R-design med dragkrok som man inte behöver kapa i kofångaren antingen fast eller delbar.
Vill inte ha ett drag där man måste gör åverkan på bilen eller ett delbart drag med någon plastkåpa.
skicka gärna bilder och pris om ni har ett sådant drag.
Vill du inte ha ett delbart drag med plastkåpa så är det tyvärr kört på den fronten, då får du skaffa ett fast drag.
Huruvida det måste kapas i bilen eller inte får någon annan svara på!
något måste du alltid kapa i stötfångaren eftersom den är sluten mot karossen
Jag tycker mig ha läst någonstans här på forumet om någon med R-design som monterat i efterhand avtagbart drag utan att behöva den horribla plastkåpan. Det var dock ej Volvos egna lösning. Möjligt att det inte var en V70 utan en V50... Lite osäker. Prova att sök i forumet.
Det finns lösningar som inte kräver någon åverkan alls men dessa säljs inte av Volvo.

Se här exempelvis för hur man kan montera en Westfalia krok utan åverkan: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=56103
Variosboy skrev:Vill du inte ha ett delbart drag med plastkåpa så är det tyvärr kört på den fronten, då får du skaffa ett fast drag.
Huruvida det måste kapas i bilen eller inte får någon annan svara på!

Jag har nog fel, har kollat på Westfalias hemsida nu, och det verkar som att det kan finnas en "osynlig" modell även till V70. Du får dock såga i kofångarens undersida, men det ska inte synas står det enligt monteringsanvisningen..
Så där ska det se ut!
Att Volvo Sverige själva inte säljer detta drag som alternativ till de blöjpaket som erbjuds är ju skandal.
Nu är ju bara frågan vad det är för fabrikat och vem som är återförsäljare.
Byta motorolja V60

Det blir verkstad med en anpassad service. Ser ut[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öp[…]

Jag hade samma fel med värmen och det var egr[…]

Hej! Undrar vart man kan få tag i denna gumm[…]