Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av m1ckeee
Hejsan.

Vill sänka min S60 men hittar inga sänksatser, några tips på var man kan köpa!?
av m1ckeee
Riktigt grym sida, man tackar.
Men har dock en lite fråga, det står inte hur mycket bilen sänks eller är det 35mm som gäller?!
Och så har jag en fråga till ;) Blev sugen på dessa fälgar "H7711911T Volution X 8x19 Titan med däck 245/35 R19", priset ligger på 11745kr men står heller inte om det är för 4 hjul måste nästan vara det men vill vara säker så man inte beställer fel. :)
av m1ckeee
Aha, såg att det stod "Alla priser är angivna i styck". Säger bara Fyf*n vad dyrt det blir, 4*11745=46980 :O kan det verkligen stämma?!?!

Min fråga vad det gäller sänkningen kvarstår ;).
Användarvisningsbild
av PalmE
Kollade på Heico's hemsida men fick inte fram nåt om hur mycket det sänker, men dra iväg ett mail till SAM och fråga. Ang fälgarna så är dom så dyra ja ;)
av m1ckeee
Fruktansvärt dyrt :S
Jag ringde SAM och de sa att satsen sänker 30mm och med montage skulle det kosta 7900kr. Inte lönt i mitt tycke, eller?!
Användarvisningsbild
av opA
Volvo säljer en sänksats till S60, 30mm, för ca 5000kr (inkl montering)+ fyrhjulsinställning.. kommer inte ihåg vem tillverkaren var men de är som sagt bara att fråga Volvo, för de va tydligen inte Volvos egna sänkningssats.
av m1ckeee
Jasså? Riktigt billigt jämfört med andra alternativ. Blir väl att åka in till Volvo nu... :)
Tack för tipset.
Användarvisningsbild
av metal
Jag har en S60 T6 AWD MY-11 som jag har sänkt.

Jag köpte Eibach fjädrar via OCL Brorsson, http://www.oclbrorssons.se/52839_SE.0. Återförsäljare för dem kan du hitta på deras hemsida. Jag fick ge strax under 3000 kr för mina fjädrar. Själva jobbet (inkl 4-hjulsinställning) gjorde min Volvoverkstad för, om jag inte minns helt fel 3795 kr (detta var dock med Volvoanställds rabatt).

Jag mätte höjden mellan centrum på fälgen till skärmkanten före och efter och kunde konstatera att bilen sänktes nånstans mellan 25-30 mm... fast närmare 25 mm än 30 mm skulle jag nog säga, kanske 26-27 mm. Att mäta med en vanlig tumstock är ju inte precision direkt. :P

I vilket fall som helst så är jag nöjd. Jag sänkte bilen mest för utseendets skull då jag tycker Volvo (speciellt med AWD) alltid är för höga original. När jag hämtade ut bilen från verkstaden efter sänkningen så tog jag mig en liten provtur och jag tyckte mig uppleva att bilen inte krängde lika mycket i kurvorna... den tog kurvorna bättre helt enkelt. Men visst, detta kan ju säkert vara det som kallas för placeboeffekt. :wink: Men den kändes/känns i alla fall stabilare i kurvorna. :)
Volvo säljer en sänksats till S60, 30mm, för ca 5000kr (inkl montering)+ fyrhjulsinställning.. kommer inte ihåg vem tillverkaren var men de är som sagt bara att fråga Volvo, för de va tydligen inte Volvos egna sänkningssats.
Jag hade inne bilen för sänkning i april och då hade Volvo inget att erbjuda via dem i alla fall vad gällde eftermarknadsfjädrar eller liknande till S60. Däremot så har jag sett i Bilias tillbehörskatalog för 2011 att de erbjuder Eibach fjädrar till V70II till ett pris av 6995 kr. Dock ej till bilar med AWD. Se sidan 10 i följande länk: http://www.bilia.se/EPiUpload/sv/Campai ... g_2011.pdf
Användarvisningsbild
av opA
m1ckeee skrev:Jasså? Riktigt billigt jämfört med andra alternativ. Blir väl att åka in till Volvo nu... :)
Tack för tipset.
Tillverkaren är GE Motorsport kan du påpeka för din Volvohandlare då min Volvogubbe sålde dessa sänkfjädrar till en polares S60 som sätts på nu i veckan ! :)
metal skrev:Jag hade inne bilen för sänkning i april och då hade Volvo inget att erbjuda via dem i alla fall vad gällde eftermarknadsfjädrar eller liknande till S60. Däremot så har jag sett i Bilias tillbehörskatalog för 2011 att de erbjuder Eibach fjädrar till V70II till ett pris av 6995 kr. Dock ej till bilar med AWD. Se sidan 10 i följande länk: http://www.bilia.se/EPiUpload/sv/Campai ... g_2011.pdf
Som jag skrev ovan så erbjöd min Volvo ÅF sänkfjädrar från GE Motorsports som dom sätter på en väns S60 -11:a ! :)
Inkörning av ny V60 T6 2026

Ja, men när vågar man ge på max o[…]

Hej! Hur byter man till sån här panel? […]

3G släcks

Det finns ett simkort (fast, sk e-sim för sos[…]

Hybriden är ju diesel och verkligen ingen p[…]