Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Jag har idag Performance,men funderar på att uppgradera till Hu 850 samt bättre högtalare.
Helst vill man ju köra helt orginal,men skall jag uppgradera till Premium så lär det bli ganska dyrt,bara dörrsidona ligger på runt 1800:-/st på Bildelsbasen
Har hört gott om DLS ultimate serie,vilka skulle passa bäst ihop?,
Helst vill jag ju ha Premium,men kan man få lika bra sound utan att byta dörrsidor med annat fabrikat.
Någon som har High Performance högtalare liggandes till salu får gärna höra av sig dock.
Tack på förhand
Senast redigerad av 1 karnaa, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Bosa
Hade Performance i min bil men har kastat i ett PA300-steg, premiumhögtalare i bakdörrarna och ett Amega Q-Comp Gold-kit i framdörrarna. Funkar helt ok. Var inne ett tag att byta till en HU-850 men det är samma stereo i grund och botten som HU-650 (alltså samma typ av DA osv) så jag har lagt det på is, är väl surround, växlare och lite mer inställningsmöjligheter man får med 850. Men ska du byta så skulle jag rekommendera att stoppa i ett PA300 om det inte redan sitter där, bör vara ett PA200 du har idag. HU-850 har ett inbyggt steg för en kanal vilket är centern. Frågan är hur tungdrivna Ultimate är, för min del är det gränsfall att 300-steget räcker för att göra Amegorna rättvisa. Alternativt köra med ett eftermarknadssteg.
Har ändrat texten ovan då jag insett att det bara är Performance jag har!
Måste varit en snål gubbe som haft bilen innan,varken larm,bra ljud,dock mycket fin och elstol... :)

Funderar lite på att göra som dig Bosa,hur tycker du dessa Amega står sig mot Premium? (om du lyssnat på skillnaden vill sägas)

Byt bränsletrycksensorn

Har också Broditfäste med aktiv Brodith[…]

På en MY 13 så sitter väl backupb[…]

Om någon av avluftningsslangarna läcker[…]