Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Desmodue
Hubbes2010 skrev:3500Kr!!! Det kan inte ha varit en volvoverkstad, runt 10" betala jag för min -07 när jag bytte.
På V70 II 2.0D -08 som jag har nu, är det rem byte vid 24000mil på den service byter dom även partikel filter, så den är DYR den servicen!
Jodå, jag var inne för att avregistrera en nyckel på Bilia Jägerso i Malmö och passade på att fråga.
av lobbysleeper
Desmodue skrev:
Hubbes2010 skrev:3500Kr!!! Det kan inte ha varit en volvoverkstad, runt 10" betala jag för min -07 när jag bytte.
På V70 II 2.0D -08 som jag har nu, är det rem byte vid 24000mil på den service byter dom även partikel filter, så den är DYR den servicen!
Jodå, jag var inne för att avregistrera en nyckel på Bilia Jägerso i Malmö och passade på att fråga.
10' kanske var inkl service som säkert kan hamna kring 6'
av Hubbes2010
18000 milsservice med kamremsbyte V70 2.4d Års.2008 kostar 9645KR
då ingår Bränslefilter kamrem spännare mulirem luftfilter
Bara remen kostar 3000Kr på Volvo artnr 31258305
av Cox
Hm teckna då serviceavtal, det ahr jag gjort då ingår intervall bunda tillägg
inklusive kamremm. Kostnaden för detta för mig var 235 kr per månad ren och skär vinst måste jag säga :D
Användarvisningsbild
av CarMan
Största problemet är väl att folk går runt o tror att det är dyrt att laga bilen på märesverkstan!

3500:- låter rimligt för kamrem på 5 fyll drog diesel
Minst dubbla priset på de 4 fyll driva låter oxå helt normlt!

Hur svårt kan det vara att förstå att det tar olika lång tid på olika motorer?

Det är därför extremt viktigt att alltid svara rätt, trådskaparen är ju bara intreserad av svar gällande hans bil (års Odell motor & låda )
av perhall
Bra carman, det här är ju en faktafråga, inte em diskussionsfråga.
av Hubbes2010
CarMan skrev:Största problemet är väl att folk går runt o tror att det är dyrt att laga bilen på märesverkstan!

Det är därför extremt viktigt att alltid svara rätt, trådskaparen är ju bara intreserad av svar gällande hans bil (års Odell motor & låda )

Om trådskaparen bara är intresserad av svar på hans fråga så har han nog fått det, men jag tror att många andra som läser är intresserade av vad det kostar också, alla som läser här kör ju inte tjänstebil.... utan betalar ur egen plånbok. men man kan ju starta en tråd till.

Sedan Citat : Största problemet är väl att folk går runt o tror att det är dyrt att laga bilen på märkesverkstan! "

Om man inte vill ha diskussioner i en tråd ska man inte skriva så. Vi kan diskutera hur länge som helst om priser på märkesverkstad kontra andra verkstäder.

Citat:Hur svårt kan det vara att förstå att det tar olika lång tid på olika motorer?

Något som en lekman vet tror du??

Provocerande rader som bara inbjuder till mera diskussioner som inte rör själva frågan i tråden.
Användarvisningsbild
av CarMan
Hubbes2010 skrev:
CarMan skrev:Största problemet är väl att folk går runt o tror att det är dyrt att laga bilen på märesverkstan!

Om trådskaparen bara är intresserad av svar på hans fråga så har han nog fått det, men jag tror att många andra som läser är intresserade av vad det kostar också, alla som läser här kör ju inte tjänstebil.... utan betalar ur egen plånbok. men man kan ju starta en tråd till.

Sedan Citat : Största problemet är väl att folk går runt o tror att det är dyrt att laga bilen på märkesverkstan! "

Om man inte vill ha diskussioner i en tråd ska man inte skriva så. Vi kan diskutera hur länge som helst om priser på märkesverkstad kontra andra verkstäder.

Citat:Hur svårt kan det vara att förstå att det tar olika lång tid på olika motorer?

Något som en lekman vet tror du??

Provocerande rader som bara inbjuder till mera diskussioner som inte rör själva frågan i tråden.

Så du tycker första svaret i tråden var ett bra svar?
Nån annan som läser tråden kan ju faktiskt ha 8år 12000 mils intervall, så det är alltså relevant att svara det på trådskaparens fråga?
av Bitez
Jag frågade min verkstad fick svaret 16000mil, s80 d5 -08-
Användarvisningsbild
av hollan
då har din verkstad helt fel för din bil servas inte ens på 16000mil eftersom den har 3000mils intervall så servas den på 15000 och nästa är 18000 och där kommer kamrem luftfilter bränslefilter utöver vanlig års service
Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]