Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av NordmanV8
Volvos RTI "is da shit"!!! ----> NOT :roll:

Ja, ja.. Har du kollat så det inte är typ "miles" inställt istället för mil..?
av Bitez
NordmanV8 skrev:Volvos RTI "is da shit"!!! ----> NOT :roll:

miles... istf km... fan vilket påhopp!
av Bitez
Bitez skrev:
NordmanV8 skrev:Volvos RTI "is da shit"!!! ----> NOT :roll:

miles... istf km... fan vilket påhopp!

Förresten tycker jag du kan skänka dina nya skivor till mig... du vet "en massa nya grejjer" får ju plånboken o sina :PPPppPP
Användarvisningsbild
av NordmanV8
En ny skiva till din RTI får garanterat plånboken att sina!!! :shock:
Ren och skär ocker om du frågar mig...!
av Bitez
:)))))))))))))))))))))))) det tro fan!
Användarvisningsbild
av Krollspell
Bitez skrev:
perhall skrev:Jag tycker den inbyggda RTI:n är 100 ggr bättre än min Navigon 70 Plus. Fast visst fick den spelet ibland... jag fick ny mjukvara en gång när den visade så där fel. Kolla vägbeskrivningen så ser du hur den tar dig till stockholm... (över Strängnäs...?)/PH
Njaaa, inte riktigt... Jag förtydligar inlägget igen. Vägvisningen är korrekt, om jag nu ska svänga höger 2ggr och sedan vänster ett antal gånger för att komma fram, så visar den så, åker jag blindo efter anvisningen kommer jag fram precis som jag skulle ha åkt utan gps'n, men avståndet är fel, kan vara en sträcka på 5km, men gps'n visar 37km... Men men... skit samma, det verkar som om det är ett fel på min RTI, Jag lägger ner tråden...

Notis: Mer idiotiskt placering av dvd läsaren är nog också svår o hitta... i bagage utrymmet, UNDER sido luckan! Perfekt då man har europa kartan och ska ner till italien eller ngt, så kan man faktiskt efter halva vägen lasta ur bilen helt, byta skiva, och sedan lasta igen... Smidigt o bra...(??) :)))))))))

MIn kompis hade en i sin xc90, där va i.af läsaren under pass. sätet... Någorlunda händigt om man nu vill byta skiva under resan, så man slapp lasta ur allting!

Jag är inte sarkastiskt eller nåt, men jag undrar verkligen hur du perhall, resonerar när du säger att den är 100ggr bättre än Navigon 70. Nu känner inte jag till den produkten, men min tomtom go 520 som är typ lika gammal som bilen jag köpt, är rena framtidsmaskinen i jämförelse med RTI'n jag har. Navigon 70 måste ju verkligen va skit...

Navigon 70 Premium Live är en av dom bästa, förmodligen den bästa navigatorn idag på marknaden. Det är Navteq som levererar kartorna både till RTI och Navigon. TomTom kör däremot ett eget system med betydligt sämre detaljnivå på sina adresser.

När det gäller resor till Italien eller andra länder längre bort så behöver du inte oroa dig för skivbyte. Du lägger t ex i skivan som innehåller Italien när du befinner dig i Sverige och letar fram resemålet dit du ska. Du behöver sen INTE lägga tillbaka Norden DVD skivan utan det finns redan lagrat i minnet hos RTI enheten. Den enda anledningen till att stoppa i Nordendelen igen är om du måste ha full detaljtäckning annars funkar det klockrent då jag själv bilar mycket runt i sydeuropa.

http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... onMenu=YES
Senast redigerad av 2 Krollspell, redigerad totalt 0 gång.
av Bitez
Hmmm.. Det lät betydligt bättre. Det är väl ytterst sällan- om ens någongång man behöver hela rutten detaljerat, lät ju betydligt bättre :)))))
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]