Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DLS
Hej

Är ny på forumet :)

Har precis köpt en s60 awd med nivåreglering o fram tycker jag att den är lagom men bak är den påtok för hög, går det att sänka bilen på nått sätt bara bak när man har nivåreglering?

Sett att det finns sänkningssatser som sänker 35mm fram o 25mm bak + att man måste köpa byglarna till för regleringen men om man bara vill ha bilen sänkt bak, hur gör man då?

Sen letar jag efter Fortuna diamond cut fälgar, nån som har några dom vill bli av med? :)
av mikebike
Givetvis går det att bara sänka bak, då räcker det med att modifiera fästena för nivåregleringen. SAM sänkte min V70N.
av DLS
Aha :)

Vad kostade det?

Bytte dom ut bakfjädrarna samt modifierade fästet bara?

Undrar om det går att köpa bara 2 sänkningsfjädrar bak för alla jag hittar är ju hel sats fram/bak?
av mikebike
De modifierade fästena bara, inga nya fjädrar bak.

Min ena framfjäder gick och jag köpte två nya så visst går det att köpa delarna lösa.

Kontakta Steffansson, så här står det på hemsidan:
95087229 Sänkfjäderssats för AWD. Endast montering hos SAM. (Priset inkluderar arbete och material) 9350:-
av DLS
Ingen mer som gjort det?

Var inne på volvo o frågade igår o dom stod som frågetecken :???:
Nää nått sånt har vi aldrig gjort :(
av DLS
fått svar från ge motorsport att man måste byta till vanliga stötdämpare o sänkningsfjädrar.

Frågan är då hur ställer sig besiktningen till det om man har xenon original?
Går det att justera xenon ljusen eller måste ja ha nivåreglerade dämpare på bilen?

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]