Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Hubbes2010 skrev: Och genom att komplettera med digital TV-mottagare kan baksätespassagerarna även titta på marksända TV-kanaler under resa
Stödjer MY12 det nya DVB-T2 MPEG4 formatet som man håller på att byta till i marknätet då man går över till HD ? Hemma måste man ju inom snar framtid byta ut sin box.

Hur gör ni på rundresa i Europa, finns det nog med fria kanaler eller måste man köpa programkort i varenda land man kör igenom?

Vart sätter man i Boxerkortet föresten? Har ni boxer-tvillingkort i era bilar?
av HerrDödén
VolvoB20 skrev:Hemma måste man ju inom snar framtid byta ut sin box.
Värt att notera är att "inom snar framtid" som tidigast infaller 2014.
av Moody
VolvoB20 skrev: Stödjer MY12 det nya DVB-T2 MPEG4 formatet som man håller på att byta till i marknätet då man går över till HD ? Hemma måste man ju inom snar framtid byta ut sin box.
För att få in HD-kanaler behövs en T2-box, men HD-kvalite knappast nödvändigt på en 8" skärm...
av Upalupa
VolvoB20 skrev:
Hubbes2010 skrev: Och genom att komplettera med digital TV-mottagare kan baksätespassagerarna även titta på marksända TV-kanaler under resa
Stödjer MY12 det nya DVB-T2 MPEG4 formatet som man håller på att byta till i marknätet då man går över till HD ? Hemma måste man ju inom snar framtid byta ut sin box.

Hur gör ni på rundresa i Europa, finns det nog med fria kanaler eller måste man köpa programkort i varenda land man kör igenom?

Vart sätter man i Boxerkortet föresten? Har ni boxer-tvillingkort i era bilar?
Jag tror att man sätter i kortet i en lucka på vänster sida av bilen i bagage luckan vet inte om andra Volvo bilar det är så på min S80.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
HerrDödén skrev:
VolvoB20 skrev:Hemma måste man ju inom snar framtid byta ut sin box.
Värt att notera är att "inom snar framtid" som tidigast infaller 2014.
Man sänder ju redan HD. Vad händer 2014, stänger man alla icke DVT-T2 MPEG4 kanaler så Volvo-TVn dör på samma sätt som allt TV i bilarna dog nyligen när man stängde analognätet.
av HerrDödén
DVB-T har sändningstillstånd till den första april 2014. Räkna med att man kommer att sända "basutbudet" åtminstone fram tills dess och att någon nedsläckning dessförinnan inte kommer att ske. Vad som händer efter detta datum är det ingen som vet. Min gissning är att ett gäng kanaler kommer att finnas kvar även efter detta.
Användarvisningsbild
av Guligan
Vad jag förstår så är produktionen av MY12 i gång nu. Tycker det är kass att Volvocars.se inte lyckats få igång "bygg din Volvo" ännu. Har heller inte sett nån ÅF som lagt ut prislistor på sina hemsidor heller. Varför så segt...?
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 40

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60