Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonnie
Hej alla. Har provat o söka men har inte hittat något som jag var ute efter.

Ska byta upp mig ifrån min 740 nu till en s40 t4.
Och jag är ju helt rudis när det gäller nyare bilar.

Har hittat två som jag inte har tittat på än men båda är ifrån -98 och båda vill de ha 60.000 för.

Jag tyckte det var ett rätt hyvsat pris för de hade inte gått så långt. Låg mellan 10 - 15' mil.

* När är servic intervallerna på en t4?

* Finns där några barnsjukdomar man ska kolla extra noga på?
Förutom styrboxen?

Och en lite offtopic. Hade ni som jag höjt lite på ögonbrynen när en av bilarna har haft 9 ägare redan? :shock:

Tacksam för svar. och jag ber om ursäkt om jag är dålig på att söka :oops:
av Daniel F
Min V40 2.0T hade 5 ägare när jag köpte den vid 4 400 mil. Ägarna var Volvo, Volvo företagsbilar, Ägare1 (bulvan till äg.2), Ägare2, bilhandlare

Alltså var bilen i stort sett körd av en ägare, men eftersom han inte jobbade på Volvo, fick ägare1 stå på bilen. Försök spåra upp de fem första ägarna, för om det vart en Volvo företagsbil, så sticker det iväg.

Service intervallet borde vara 1500mil, men jag så någon säga att det är 2000mil, så lite osäker.
Användarvisningsbild
av jokenr1
Min S40 t4 -98 hade 10 ägare innan mig, den hade bytt ägare i någon familj plus att några bilfirmor hade haft den och då sticker det iväg.

Annars har den funkat kanon! Klockren bil med det där lilla extra under huven.. rastar en bmw 325 e36 utan probelm!

hade gött

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]