Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lobbysleeper
perhall skrev:Volvo verkar inte själva tycka att faceliften är mycket att hurra för, eftersom 2/3 av alla exteriörbilder är samma som tidigare (eller har jag missat något med speglarna? En del är iaf samma som tidigare).

Har Summum verkligen elfällbara nackskydd bak?

Man är ju alltid lite orolig för faktafel i Volvobroschyrer:)
PH
Jodå, men de har ett gäng duktiga "photoshoppare" som använt samma gamla bilder, men t.ex klistrat dit nya sidospeglarna, city safety(?) sensorerna vid backspegeln osv.
Exempel;
MY10
Bild
MY12
Bild

MY10
Bild

MY12
Bild
Användarvisningsbild
av FWH
5cylindrar skrev:Ser att det nu finns möjlighet att välja 2 olika klädslar till R-design: Mörkgrå/Mörkgrå eller Mörkgrå/Ceramic Light. Perfekt!
Det kunde man förut också, men det var inte med på bygg din bil.

Jag har en ´11 med Mörkgrå/Mörkgrå.
av 5cylindrar
OK, jag visste att man kunde välja antingen R-design klädsel Mörkgrå/Ceramic light eller dynamicklädsel i Mörkgrå men inte en Mörkgrå/Mörkgrå R-designklädsel. Tydligen en väl gömd hemlighet.
av s6025t
Mörkgrå/Mörkgrå R-designklädsel är nytt på MY12 den har kontrasterade sömmar (sydd med vit tråd) o R-design loggan i ryggstödet det gick att få "vanliga"dynamicklädseln mörk grå förut till R-design
av perhall
s6025t skrev:Mörkgrå/Mörkgrå R-designklädsel är nytt på MY12 den har kontrasterade sömmar (sydd med vit tråd) o R-design loggan i ryggstödet det gick att få "vanliga"dynamicklädseln mörk grå förut till R-design
OK, det låter läckrare än min. Jag har precis som FWH en mörkgrå sportstol (som inte är så mycket sportstol jfr med andra märkens sportstolar) och är glad att slippa grå inslag. Tack FWH för tipset! Tyvärr visste ingen av de tillfrågade Volvohandlarna om detta så det var på forumet jag fick reda på det.

Den nya med vita sömmar är nog snygg!
PH
Användarvisningsbild
av FWH
Du har rätt, helgrå klädsel har funnits (men inte varit välkännd) till R-design, men inte helgrå "R design" klädsel.

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]