Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V60 beställd, vit R-design. Leverans beräknad till vecka 26.

Trodde jag hade funderat klart, men nu har jag snöat in på huruvida jag ska behålla railsen eller plocka bort dom helt. Vet inte hur många ggr jag varit inne och konfigurerat bilen fram och tillbaka - med eller utan?? Liten detalj som nu blivit rätt stor...

Vill man ha railsen kvar? Fyller de eg någon väsentlig funktion? Ser inte bilen rätt 'slick' ut utan trots allt?

Åsikter mottages tacksamt :)
Jag skulle köra utan. Snyggare, och numera är de så små att funktionen är begränsad ändå.
Du får bestämma dej innan beställningen är "låst"
Har du en V60 med rails kan du inte bara ta av den sen, det är två olika tak för rails
och utan rails.
Bilen är klart snyggast utan rails tycker jag.
sura56 skrev:Du får bestämma dej innan beställningen är "låst"
Har du en V60 med rails kan du inte bara ta av den sen, det är två olika tak för rails
och utan rails.
Bilen är klart snyggast utan rails tycker jag.
Ah, det rör sig om ett såpass stort 'ingrepp' alltså? Hade jag inte koll på... Bilen är planerad fabrik, steg 1 idag. Får kolla med handlar'n hur det ligger till då. Tack!
Jag tycker bilen är snyggare med kromade rails.. utan tvekan, ser för naket ut om man tar bort dom ! :)
Vadå olika tak???? Det är precis samma tak men väljer man utan rails monteras där istället en täckande plastlist. Ta bort rails i efterhand fungerar även det och då montera plastlisten istället.
Tycker inte att du ska ta bort railsena då de bryter av färgen på bilen och ger en sportig look. Själv tog jag svarta rails till min röda v60 r-design, då de ger jäkligt snygga kontraster mot färgen på bilen. Men det är ju bara min åsikt..
Jag gillar också rails. En sportig kombi är fortfarande en kombi, det är i första hand en bruksbil som enbart existerar för att vara praktisk.

Med rails behåller den sin image som ett sportigt alternativ för den som behöver frakta runt saker ibland, börjar man tumma på de detaljerna tycker jag att den börjar kännas som en lite schizofren halvmesyr, vilket drar ner helhetsintrycket lite i mina ögon.
Men det är din bil så du borde nog tänka mest på hur du själv tycker :)
För mig som kör omkring med takräcke och cykelhållare minst 6 månader om året så är valet lätt.... :D
Sedan vet jag inte hur det påverkar andrahandsvärdet, förväntar sig inte en senare köpare rails på en kombi?

Det är ju en gammal sanning att man inte ska […]

Kan du klippa loss en provbit på något[…]

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]