Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sillen
Jag vill ta bort mina strålkastartorkare på min V70N -04, men jag vill ha kvar spolningen!
Någon som har gjort detta och kan komma med råd?
Kan man köpa täckplattor och sedan borra hål och sätta vanliga spolarmunstycken??
av sillen
Ja, jag har oxå sett dem. Men fungerar det att bara borra hål och sätta dit vanliga spolarmunstycken??
Användarvisningsbild
av andjan
sillen skrev:Ja, jag har oxå sett dem. Men fungerar det att bara borra hål och sätta dit vanliga spolarmunstycken??

Då får du bygga om till högtryck annars blir det inte mkt som försvinner när du spolar! Det gör det knappt med högtryck för den delen.....
av sillen
Hur bygger man om till högtryck?

Bytar jag spolarmotorn till en vindrutespolarmotor?
av Jonas A
Mitt förslag är att du skippar spolningen helt, jag kör utan och det e inga problem.
Användarvisningsbild
av Mikko
Det är ju inte högtryck i vindrutespolningen så man måste nog köpa högtryckspumpar i så fall. Det är ju högtrycksspolning på nyare modeller. Du kanske kan investera i ett sånt kit? :roll:

P.S: Varför vill du ta bort torkarna? Jag tycker dem är guld värda när det blir slaskigt på vägarna. :???:
av sillen
Jag har xenon/klarglas. Torkarna repar och då är dem inte så snygga längre. Jag håller med dig om att dem är bra att ha, det är därför som jag vill ha spolningen kvar (bättre än inget alls)!!
Användarvisningsbild
av Mikko
Då förstår jag! Tack för det! :lol:
Däck dimensioner

Kanske vore bättre att återbörda l[…]

Kul! Det drar ihop sig! :-D (Tack för pake[…]

Extraljus

Är det någon som har kört med xbb […]

Tvätta rent ordentligt först, annars bli[…]