Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå!
Imorgon hämtar jag min "nya" kärra.... En Volvo S80N D5 Automat 2007a.

Någon som har lite tips på modifikationer för att förhöja bilens utseende?

Kikar på fälgar bland annat... Är ju så sugen på Fortuna Diamond Cut. Men lär inte hitta några... Tips på andra fälgar som passar S80N mottages tacksamt. Hur stora hjul kan man ha ihop med en sänkning utan problem? 245/30R20 tillsammans med H&R's sänkning. Funkar det?

LED belysning vill jag ha i parkeringsljusen fram, och i nummerskyltsbelysningen bak... Behöver man någon "canbus"-variant?

Fler frågor läär komma framöver :)
NiKeMaN skrev:Hallå!
Imorgon hämtar jag min "nya" kärra.... En Volvo S80N D5 Automat 2007a.

Någon som har lite tips på modifikationer för att förhöja bilens utseende?

Kikar på fälgar bland annat... Är ju så sugen på Fortuna Diamond Cut. Men lär inte hitta några... Tips på andra fälgar som passar S80N mottages tacksamt. Hur stora hjul kan man ha ihop med en sänkning utan problem? 245/30R20 tillsammans med H&R's sänkning. Funkar det?

LED belysning vill jag ha i parkeringsljusen fram, och i nummerskyltsbelysningen bak... Behöver man någon "canbus"-variant?

Fler frågor läär komma framöver :)
H&R sänkning skulle jag passa mig för rök av fjädrar till höger och vänster när jag hade det på min gammla SAAB
Välkommen till forumet och kul med nån som vill bygga om sin Volvo... jag gissar att 90% här kör rätt nya originalbilar.

Jag tror att det finns en del Volvo-forum i andra länder där det finns fler som har "uppdaterat" sina Volvo. Testa o sök på S80 20 inch wheeles eller nåt...

Det går att få till grymt bra sound i dieselfemman med sportavgassystem också... finns några på youtube../PH

Ja det var lite ofullständig information fr&a[…]

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]