Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av roma
Hej Allihopa!

Har en fråga angående högtalarna i bilen, det så att basen på vänster sida har lagt av, både fram o bak men inte på höger sida. Är det så att basen är bara på höger sida, eller? Eller är det att det kan vara glapp i kontakterna bakom stereon? Det är en S60 t5 -02, stereon är en 603. Om det är så att det kan vara glapp bakom stereon, är det svårt att ta ut stereon?

Tack för svar...

MVH//Roma
Användarvisningsbild
av cycler
Hmmm.....

Är det inte olika fram och bak? verkar skumt om båda då skulle ha lagt av?

Vad menar du med basen? Sitter en högtalare i varje dörr (+ en diskant i framdörrarna) om man inte har Premium dvs.

Jag hade gissat på glapp eller nått skumt med HU-en...

Kolla på Volvos monteringsanvisningar hur du plockar av dörrsidorna.
(Plastpluppar och en skruv bakom handtaget. Har inte fått klart mektips än)

/C
av Larsson
Hej, nu vet jag inte vilket "paket" du har men på min bil S60-01'a
slutade basen funka höger fram, jag åkte till skroten köpte ny högtalare 6 mån senare samma problem. jag plockade bort den igen.
Konen satt bomfast som första gången.... jag satt och pillade en stund och kom fram till att magneten som sitter placerad i koppen bak på högtalaren lossnat i Limmet, jag letade upp ngt koniskt som passade i hålet bakom högtalaren ocpressade in det där och limmade. Det funkade....

Kanske inte samma problem som du har men det funkade för mej!

Tråkigt att aviseringarna inte är m[…]

"1975-1984 Volvo 242 244 245 DL Center Cap Hu[…]

Halvljus

Jag har en V50 -11 som jag var och besikta. Jag fi[…]

Är det en bärarmsbussning som håll[…]