NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvos60t5
hej

Som min rubrik lyder min ratt skakar darrar när jag bromsar mellan 80-120 Km/h men den skakar inte hela tiden lite grann bara när jag bromsar vad kan detta vara? det är en 07 och rullat 9900mil.
av beta2
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig men har liknande små darrningar vid 80km/h framåt. Har för mig att de blir värre vid hård acceleration eller inbromsing. Konstiga är att darrande kommer och försvinner nu och då.
Bilen är en 5000mil rullad 09 V50 drive. Däcken och fälgarna är kollade och balanserade. Samma problem med vinter- som sommardäck.
Har tänkt mig glapp i motorfästen, skeva bromsskivor eller i värsta fall felaktiga drivaxlar..
Förekommer det ökända drivaxel problemet hos senara s40/v50 modeller också?
av Mahberg
Låter ju som att problemet ligger i bromsarna eller skivorna.
men på min gamla Ford var en länkarmsbussning dålig = darrande ratt vid inbromsningar + klonk i framvagnen.
av mojja
Bromskivor, Gjorde av med 6 par bromsskivor på 13000 mil med s40n och v50n.. Alla ggr bytt på garanitn och allla ggr blev dom skeva efter ca 2000 mil. Skit kvalitet och underdimensionerat utan dess like.
av volvos60t5
hej

har inte kollat upp än men det känns konstigt i bilen när jag är uppe i 100 och uppåt det känns att bilen skakar o ratten när jag kör bara konstigt, som sagt när jag bromsar så skakar det när jag släper och bromsar igen så skakar inte de det varierar då och då, tror ni det är fortfarande skeva skivor?
av xins
Intressant tråd, efter ca 3500-4000 mil i en v50 så fick jag byta skivor fram pga att dom blev skeva fick INTE det på garantin och bilen va då strax över 3 år men detta va "normalt" slitage. Nu har bilen gått 2000 mil till och nu börjar problemet komma igen dvs det är dags att byta skivor fram. Det kan inte vara normalt att slita ut skivor på endast 2000 mil. Har haft ett antal andra bilar men har aldrig bytt skivor och har kört betydligt mer än 2000 mil med resp bil. Har inte varit i kontakt med verkstaden än men det börjar bli dags.
Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]