- sön 08 maj 2011, 20:39
#527419
Däremot blir rotationsenergin proportionerlig mot rörelseenergin när hastigheten ökar...
XC60D3 skrev:Fler hårstrå som behöver klyvas? :lol:Det finns betydligt mer att göra. Bland annat så tror jag inte på VolvoB20's 50%-iga tillskott av energi. Inte förrän jag ser beräkningar på det. (Tror nämligen det är betydligt mer är så)
Däremot blir rotationsenergin proportionerlig mot rörelseenergin när hastigheten ökar...
na96gen skrev: Är det inte bredden på sulorna som spelar störst roll, oftast blir det ju bredare ju större tum man tar. Eller?Oftast. Men oavsett om man kör med 16" eller 18" kan man ju välja köra på "smala" 205-däck. 205/55-R16 eller 205/40-R18. (kollade inte i tabell om rullomkretsen stämmer, men ni förstår poängen?)
"When the going gets tough, the Tough get duct-tape..." Dr. Mabuse, SFN
Skeptic Friends Network och Etanol.nu
Att mäta är att veta...
Skeptic Friends Network och Etanol.nu
Att mäta är att veta...