Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av m1ckeee
Hejsan.

En annan fråga vad det gäller S80. Hade tänk mig att sänka den lite, 35 mm närmare bestämt med hjälp av denna sats http://www.vparts.se/sv/artiklar/sankni ... -35mm.html , och undrar om det är något större projekt. Hade givetvis inte tänk mig att göra det själv då jag är helt okunnig inom detta.

Det jag undrar är vad kostar det på ett UNGEFÄR att låta någon byta fjädrarna och blir bilen obekväm eller är skillnaden oväsentlig?!
av Soulman
Räkna med 5000-7000kr för montage och fyrhjulsinställning inklusive fjädrar.
Hur det upplevs är högst individuellt. S80 har jag aldrig ens åkt i men om det är jämförbart att åka original V70II så är det direkt nödvändigt att styva upp och sänka den.
Däremot har jag sänkt andra bilar 35-50mm. Fjädringen blir betydligt fastare men inte hård, i mitt tycke. Gillar man att köra bil och inte hålla i sig i kurvhandtagen för karossen kränger o0kontrolllerat är en sänkning nödvändig. Är du inte nöjd kan du alltid byta tillbaka och sälja fjädrarna.
Användarvisningsbild
av opA
Cirka 3800kr att sänka bilen hos Autotech ( material + arbete ) + fyrhjulsinställning ~700 kr hos Volvo.

Upplever bilen som roligare att köra efter sänkning :)
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]