Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo ... ?ca=11&w=3
Den billigaste S80 V8 jag kunde hitta.
Den är säkert jättefin, men uttagen 060412 = förseriebil? (iofs är de bättre ihopskruvade ibland) + inte alls fullutrustad + inte så snygg färg. Inget fynd direkt. Trodde de skulle börja på 179 eller 169.
Eller lägre i ljuset av sjunkande nybilspriser (på Volvo åtminstone) och dyr soppa.
Dessutom tycker jag att formuleringar som "först till kvarn", "snackare undanbedes" etc. känns omoderna när alla vet att det är köparens marknad och man har en lite udda bil att sälja (sedan, V8, grön, dyr).

PH
Kör man http://www.bilpriser.se på den så kommer man nästan upp i det begärda så han kan säkert få de pengarna.

Men som du säger med den färgen hade jag gett ett bud på 150'... :wink:

Fast en S80 V8 borde vara mycket bil för pengarna, om inte annat ett roligt köp.
na96gen skrev:Kör man http://www.bilpriser.se på den så kommer man nästan upp i det begärda så han kan säkert få de pengarna.

Men som du säger med den färgen hade jag gett ett bud på 150'... :wink:

Fast en S80 V8 borde vara mycket bil för pengarna, om inte annat ett roligt köp.
Den har ju knappt gått nåt, 1000 mil om året.
Och det var väl rejält med utrustning i den, till och med 4C.
Ser inget anmärkningsvärt med det priset. Färgen gör inte mer än nån tusenlapp upp eller ned i värdering.
Runt 200 enligt bilpriser, och då har denna en del lullull till som ju göra några 1000 per pryl, några bitar är ju PS värt, detsamma med 4C, vinterhjul.

Jag begriper inte varför det skulle vara så fel pris? Men det står ju TS fritt att köpa en annan bil för 150 då, om h*n hittar en sån.
Finns ju bara 10 st till salu så det är väl en fråga om tillgång och efterfrågan. Det är ju skillnad om det vore en vanlig S80/V70/XC70 som det finns flera tusen till salu.

Vill man ha en V8a som bara rullat 1000 mil per år så får man väl slanta upp drygt 200.000 . Det är ju en grym bil med grymma prestanda på alla underlag tack vare awd som ändå är relativt snål med sin Yamaha V8a i förhållande till prestanda.

Tycker den gröna är grymt snygg, lika praktisk som silver men bra mycket mera än originell än alla andra millionerna silverfärgade bilar som rullar på vägarna.
Vad får man för 250k idag?

Här kan man köpa en lyxbil som tillbringat 4 år i fritt fall värdemässigt i ett skick som en vanlig svensson bara genom närmare inspektion och specialkunskaper kan skilja från en ny bil.
Färgen ger nån tusenlapp upp eller ner? Njäää.

Det skulle krävas 20.000kr i avdrag för den fruktansvärda färgen för att jag skulle överväga bilen mot en "normal" färg.
Färgen är väl så där urvattnad och slätstruken som den brukar vara på premiumbilar. Har svårt att se hur den övht kan reta några känslor. Annat var det på 70-talet, grönt var GRÖNT, orange var ORANGE, gul var GUL osv. Klara härliga färger.
andreas_lofgren skrev:Färgen ger nån tusenlapp upp eller ner? Njäää.

Det skulle krävas 20.000kr i avdrag för den fruktansvärda färgen för att jag skulle överväga bilen mot en "normal" färg.
Jag tänkte mer på värderingen hos en bilfirma, där är det inga 20 papp ned för en sådan.
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]