Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av azeton
Jag har ett problem med USB som jag sökt runt på men inte hittat någon som har liknande problem.

När jag ansluter en USB till min bil så laddar den snabbt och musik kan spelas utan problem, men när jag sedan lämnar bilen och kommer tillbaka nästa gång och startar bilen så står där bara USB Laddar... tar jag ur den och sätter i den några gånger så löser det sig men det är irriterande och måste ju gå att lösa?

Jag har provat lite olika USB minnen, har varit lika med alla.

Någon som har eller haft detta problem? Gick/går det att lösa?
av mikebike
azeton skrev:Jag har ett problem med USB som jag sökt runt på men inte hittat någon som har liknande problem.

När jag ansluter en USB till min bil så laddar den snabbt och musik kan spelas utan problem, men när jag sedan lämnar bilen och kommer tillbaka nästa gång och startar bilen så står där bara USB Laddar...
Hur länge har du väntat?

I en annan tråd hävdar en forumit att det kan ta 3 minuter att ladda från USB. I min bil tar det dock aldrig mer än 10 sekunder.
Användarvisningsbild
av FWH
Är den formaterad till FAT32?

Har du för många filer eller mappar?
Användarvisningsbild
av azeton
Väntat upp till några minuter, bytt till radio och tillbaka osv. Alltså jag måste dra ur USB Stickan och sätta i den några gånger innan det börjar funka.

FAT32, testat med olika stickor med olika mängd på och det är samma sak. Felet ligger med största sannolikhet i bilen.
Användarvisningsbild
av Snacksalig
Jag känner inte igen bekymret, tyvärr (eller tack och lov, för mig).
När jag sätter i usb-minnet (formaterat FAT32, filerna i mappar, baserat på genre) så säger den "laddar USB" i några sekunder och börjar sedan spela musiken. Interfacet fungerar riktigt bra, enligt mig. Fast då har jag ju ett genre-baserat system med kanske 30-50 låtar i varje genre/mapp...

..Men ingen skillnad tyvärr 🥵.. Har du ko[…]

Vad bra att du hittade bekymret!

Sen eftersom jag har haft flera T8, det är ga[…]

Problem med Carplay Senus

Prova att göra en hård omstart på[…]