Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Janne3
Jag måste medela att jag varit otrogen,,, :oops: får min nya bil 23/6 En ny Passat kombi diesel my2011 hoppas den gör mig lika lycklig som min V70 kanske tittar in här nån gång ändå hoppas ni förlåter mig
Användarvisningsbild
av hozz
Erkänner att jag också vänsterprasslat en stund och kan, efter några andhämntningar, inte känna någon ånger, men till semestern blir det en Aston Martin V8 Vantage N400 Roadster.
Användarvisningsbild
av wissel
Janne3 skrev:Jag måste medela att jag varit otrogen,,, :oops: får min nya bil 23/6 En ny Passat kombi diesel my2011 hoppas den gör mig lika lycklig som min V70 kanske tittar in här nån gång ändå hoppas ni förlåter mig
Jovisst förlåter åtminstone JAG. Lycka till med nya bilen.
:-)
av Cedrix
semmelman skrev:Jag kör Passat i jobbet och har Volvo privat, det förstnämnda för jag måste det andra för jag vill, det säger väl allt var lyckan finns?

Hur är dessa bilar jämfört med varandra? Är det ungefär samma årsmodell på dem du kör?

Funderar på att byta bort min V70 mot en Passat Tdi 4-motion 08:a.
Är så less på att alltid måste hålla på skruva med Volvon hela tiden.
av semmelman
Passaten är nyare, men det är en åtta år äldre C70 jag har och den gör mig betydligt lyckligare. :)
Allvarligt... Passaten funkar väldigt bra, den har dock fått några dyra reparationer, men det är i detaljerna de små skillnaderna märks, de som gör att jag hellre skulle köra en V70 t ex i jobbet än en Passat om man fick välja. Vad detaljerna exakt är är svårare att peka på, det är mer en allmän känsla att Volvon känns bättre ihopskruvad och ger lite uns mera körglädje, det är den jag skulle vilja äga själv. Men okej säg om Passaten skulle va 100 lax billigare då skulle jag nog ta den. Så stor skillnad är det inte.

Detaljer kan va en sån sak som pedalstället t ex, Volvons gaspedal bara en sån sak är lite bekvämare för foten, den där viloplattan för vänsterfoten sitter exakt rätt på Volvon, och om jag jämför med C70 så är den knäpptyst i kupén medans man får höja rösten i Passaten i motorvägsfart... Typ såna små detaljer hela tiden som sammanlagt för mig alla fall ger Volvon en liten fördel.
Kan väl tilläggas att givetvis har passaten säkert några små fördelar oxå. Men inga jag kan komma på just nu. :P
Användarvisningsbild
av Brainy
Flyttar till klotterplanket.

Hoppas du kommer bli nöjd med din nya bil!
Jag stod också och funderade på att ta en passat igen när jag bytte bil senast. Men det vägde över till volvons fördel i slutändan.
Användarvisningsbild
av SvenB
Ja, det kan vara nyttigt att lämna Volvo en period för att få lite pespektiv. Mellan 1970 och 2006 hade jag 21 Volvo i min ägo (som mest 4 st samtidigt, men alltid minst en). November 2006 valde jag att köpa en bil av annat märke igen, en ny Renault. Den hade jag inte i tre år, i oktober 2009 köpte jag en Volvo igen. Men ingen skall säga att jag inte provat.
Användarvisningsbild
av falcon
Jag är inne på 3:e tjänste passat´en nu -07, -09 och nu en -11 alla var en 2,0 tdi utom sista som är em bluemotion, jag är väldigt nöjd med alla bilarna.
lite eller inget krångel går rå snålt ( ca 0,48-0,52 beroende på hur man kör). Men alla bilar har sina + och - så är det.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]