Passaten är nyare, men det är en åtta år äldre C70 jag har och den gör mig betydligt lyckligare. :)
Allvarligt... Passaten funkar väldigt bra, den har dock fått några dyra reparationer, men det är i detaljerna de små skillnaderna märks, de som gör att jag hellre skulle köra en V70 t ex i jobbet än en Passat om man fick välja. Vad detaljerna exakt är är svårare att peka på, det är mer en allmän känsla att Volvon känns bättre ihopskruvad och ger lite uns mera körglädje, det är den jag skulle vilja äga själv. Men okej säg om Passaten skulle va 100 lax billigare då skulle jag nog ta den. Så stor skillnad är det inte.
Detaljer kan va en sån sak som pedalstället t ex, Volvons gaspedal bara en sån sak är lite bekvämare för foten, den där viloplattan för vänsterfoten sitter exakt rätt på Volvon, och om jag jämför med C70 så är den knäpptyst i kupén medans man får höja rösten i Passaten i motorvägsfart... Typ såna små detaljer hela tiden som sammanlagt för mig alla fall ger Volvon en liten fördel.
Kan väl tilläggas att givetvis har passaten säkert några små fördelar oxå. Men inga jag kan komma på just nu.