Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Suck. Köpte en beg V70 -02 för två veckor sedan. Kört den i ca 15 mil, nu går den inte att starta för att nyckeln inte går runt. Fastnar efter läge 1. Radion går på fint och man kan sitta och lyssna på trevlig musik, stillastående, medan man försöker vrida, småbända och skrika rakt ut i vrede. Och nej, det är inte rattlåset eller nått sånt som spökar. Det känns väldigt mekaniskt. Tvärstopp liksom.
Någon som har någon aning.
av andezon
det är tändningslåset som är skrot, händer lite då då , tyvärr
av Dannemanne
Jo, det är väl så kanske. Har du eller någon annan koll på vad det kommer att gå på. Vill mest ha reda på hur mycket jag kommer att bli blåst på av Bilia.
av Dannemanne
3.407:– gick det på för er som kommer att råka ut för samma sak.
av siggnalen
Dannemanne skrev:3.407:– gick det på för er som kommer att råka ut för samma sak.
Samma här ..... men den enda trösten jämfört med dig var väl att mitt byte av Volvos skitlås kostade mig "endast" 2800:- ......

V 70 -02 8000 mil.
Användarvisningsbild
av ER
En sak jag hört är att man inte skall ha andra nycklar på knippan än just startnyckeln och larmdosan för att inte slita ut det i förtid pga belastningen fler nyckal ger. Sant eller ej tänker jag inte utforska på egen hand utan kör på den rekommedationen och låter andra ta reda på om det är sant eller ej.
Användarvisningsbild
av Brainy
ER skrev:En sak jag hört är att man inte skall ha andra nycklar på knippan än just startnyckeln och larmdosan för att inte slita ut det i förtid pga belastningen fler nyckal ger. Sant eller ej tänker jag inte utforska på egen hand utan kör på den rekommedationen och låter andra ta reda på om det är sant eller ej.
Sen är det ju rekommenderat ur säkerhetssynpunkt att inte ha fler nycklar på knippan då man kan skada sig på dem vid en krock.
/Anders
av Noodles
ER skrev:En sak jag hört är att man inte skall ha andra nycklar på knippan än just startnyckeln och larmdosan för att inte slita ut det i förtid pga belastningen fler nyckal ger. Sant eller ej tänker jag inte utforska på egen hand utan kör på den rekommedationen och låter andra ta reda på om det är sant eller ej.
Har hört desamma, dock var det längesen.
Men har bilnyckeln separat. :)
Användarvisningsbild
av ufriman
Inget med mms´n då som skulle ha slagit till?
Dannemanne skrev:Suck. Köpte en beg V70 -02 för två veckor sedan. Kört den i ca 15 mil, nu går den inte att starta för att nyckeln inte går runt. Fastnar efter läge 1. Radion går på fint och man kan sitta och lyssna på trevlig musik, stillastående, medan man försöker vrida, småbända och skrika rakt ut i vrede. Och nej, det är inte rattlåset eller nått sånt som spökar. Det känns väldigt mekaniskt. Tvärstopp liksom.
Någon som har någon aning.
:evil:
du får väl ringa bilia försäljaren och be om hjälp!

Beror ju lite på vilka däck det handla[…]

..Kolen är lite olika i längd. Den kor[…]

Jag har i alla fall sett åtskilliga laddpla[…]

Vilken ratt är detta??

Jag köpte för ca 6 månader sen e[…]