Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Stan
Nu har jag gjort ett komp-prov, och vad jag ser så kan det inte bli mycket bättre, låg på ca 11 bar på alla cylindrar, någon tiondels variation bara. Så då kan man väl utesluta det också?
av I.H.P
Stan skrev:Kan testa det också, men det verkar fritt i alla "öppningar", inga problem att blåsa igenom...
Så var det på gubbens oxå...
//Björn
av Stan
Har bytt oljefälla också, utan någon förbättring. Nu vet jag inte hur man ska gå vidare...När man tar bort oljestickan, kommer det rök (avgaser) därifrån, samt att det hörs ett "blurrande" ljud, är detta normalt?
av I.H.P
Nej det ska inte ryka ur oljesticksröret och heller inte låta något nämnvärt ur det.
Med riktig vevhusventilation ska det vara ett svagt undertryck i vevhuset vid tomgång, ett papper som hålls över oljepåfyllningen ska "sugas fast"
Har du kollat vacuumslangen? täppt, hål, felkopplad?
//Björn
av Stan
Har testat en annan grej nu: om jag kopplar bort slangen som går från flamfällan till insugsröret, och håller för slangen(så det blir täppt) så försvinner alla symptom, så som övertrycket och det blurrande ljudet från "oljesticksröret" samt att det inte kommer avgaser därifrån...märkligt tycker jag, för om jag håller för så borde den väl reagera som att vevhusventilationen är igensatt? Eller?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det låter mycket märkligt, kolla så alla slangar sitter rätt.

Mvh GK
av Stan
Har både dubbel och trippelkollat alla slangar. Finns det något annat som kan vara galet, men som ger dom här symptomen?
Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]