Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av v70awdturbo
Någon som vet var man kan få tag i Haynes reperationshandbok V 70 awd -98 som pdf eller liknande,
kanske nerladdning,Ooops kanske inte får sägas här...
har sökt som en galning, för en gångs skull har google inte lyckats ge mig det jag vill ha,,
ska renovera Vinkelväxeln....

stora och många :-)-) :-)-)
Användarvisningsbild
av ketto
De enda du kan göra me vinkelväxeln är att byta packboxar! Inte mer, för dom säljer inga lösa delar till vinkelväxeln!
Användarvisningsbild
av ketto
Nu ska vi se här!
14 mm hylsa och spärrskaft och 14 mm blocknyckel! Detta för att lossa bultarna till vinkelväxel
Sen behöver du förlängare och universalknutar för att kunna lossa dom övre bultarna på vinkelväxeln, är groteskt trångt där uppe men de går!
Annars kan du skruva uppifrån via motorutrymmet för att komma åt dom, då måste insugsslangen från turbon väck! Den som går till luftfiltret.

36 mm hylsa till drivaxeln, krävs hävstångverkan för att få upp den, kan sitta som f*n

Länkarmen får du lossa, antingen hela eller så lossar du bara bulten som sitter på spindeln (vid navet)

Sitter ett stödlager på höger drivaxel som du demonterar, 2 bultar sen delar du på lagerhalvan!

Sitter troligtvis en plåt mot avgasröret, den ska lossas oxå! Sitter me 3 bultar om ja minns rätt!

Ska inte va så mycke tror ja!

Fråga annars!
Kanon tackar ödmjukast detta, :) :-)))))
en fråga bara ,, jag kan skruva med bilar så jag har inte tummen mitt i handen,,har en duktig granne oxå,, hur lång tid kan man fixa det på c:a.

mvh
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Omöjligt att svara på eller? Det tar väl den tid det tar? Räkna högt och dubbla tiden så brukar det ändå bli dubbelt den tiden. Fikatid och ringa kompisar för att låna verktyg tar tid...
Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Hade Volvo varit lite mer seriösa skulle de […]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]