Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av COCS
Hej igen!

Jo jag har ju nu då efter moget övervägande tänkt att köpa en V70 (ver I) med turbo.

Jag funderar då på om man kan köpa sig en 239hk (T5) utan att vara orolig eller om man skall vara lite mera återhållsam och köpa den vanligare lättrycksturbon 193hk?

Alltså frågan kommer sig p.g.a. att bilarna nu är ca 12 år gamla och ofta ca 20-30.000 mil och kanske dags att renovera eller risk för ras. Är detta ett problem eller spelar det ingen roll om det är 239HT eller 193LT?

Tack på förhand och mvh Christian
Har kört c:a 12000 mil på 8 år nu med min T5:a och är uppe i snart 21000. Är det något som inte har krånglat så är det just motor/turbo och det är väl inget som brukar krångla heller om oljebyten o.s.v. har skötts. Motor och drivlina är ju byggda för att tåla ett högre effektuttag. Snarare är väl frågan hur tidigare ägare skött sig, för större motor innebär oftast betydligt tyngre gasfot av någon lustig anledning :roll: .
skulle inte riktigt hålla med där att LTT är hur törstiga som hellst. Min 2,5T gick enligt färdatorn på 0,76 långkörning. Sen skulle jag tro att gasglada väljer en T5 före LTT och därmed så plågas de mera...
OBD P0121

-01 Hmm är det Marelli-spjällhus p&arin[…]

Möjligt problem ABSkablage

Har ett mycket lustigt fel xc60 hybrid 2022 vissa […]

Jag vet att tråden är gammal men sä[…]

Stefans 968

Tror inte jag kan få det så mycket b&a[…]