Peanuts skrev:Jo, felkodsläsaren ingick i min PPC och den har jag blivit tvungen att använda ganska flitigt. Efter trimning med PPC så får jag meddelande om "Motorstyrning, stanna snarast" i displayen samt att startspärren stejkar vilket gör att startknappen måste hållas in tills bilen startar. Efter radering av felkoder funkar det som det ska igen.
Att radera felkoder kom jag på själv. När jag frågade BSR kände de inte till det här och tipsade om att koppla bort batteriet en stund men det hjälpte inte.
Inget personligt Peanuts men inser du vad du gör och kanske flera med dig när man godtyckligt börjar ta bort felkoder. Här köper man en ny bil för kanske 250.000 eller mera och kör in en "pirattrimning" som orsaker felkoder som man bara tar bort. (ok, många har tjänstebilar men i de avtalen brukar det stå att man inte överhuvudtaget får "trimma" bilen)
Hur sjutton vet man när det är en kod som verkligen kan vara ett allvarligt fel för risken är ju att man bara raderar den också!?
Tror att det du skriver Peanuts kan vara vanligt men att man inte vill erkänna problemen som uppstår utan lever med dem. Nä, bort med skiten och få en bil som går att använda.