Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hhedstrom2369
simonhalmstad skrev:Grattis till en kanononfin bil :-)-) Jag var väldigt nära på att beställa en v70 afv men det blev en xc60 :???: :)
Tack, XC60 är inte så dum den heller.
Liten lagom SUV...
Användarvisningsbild
av hhedstrom2369
Racetwin2 skrev: Jag hade V70N BiFuel i tre år och körde ca 10.000 mil med den. Funkade perfekt. Inga driftproblem alls vad gällde gasen. Det bästa av allt var att man verkligen körde för miljöns skull och dessutom billigare än med andra drivmedel. Att tanka ofta vänjer man sig vid. Man kan tro att man blir bekväm av sig och struntar i att köra på gas men det var tvärtom. Jag fick panik när man inte hittade ett gastankställe - både för miljöns skull och för pengarnas. När jag beställde min nuvarande 2,5FT så fanns inte gasbilen framme annars hade jaglätt beställt en till :) Dock blir det nog en gasbil nu igen då det är dags att beställa ny bil innan semestern.
Ungefär så som vi känner.
Visst, ibland tömmer man tanken helt på långresor för att minimera tankandet och då kanske det blir en mil eller två på bensin istället.
Men kostar det 4kr mer per mil om man kör på bensin så är det en bra motivation att snabbt hitta en gasmack.
Efter 6 år med gasbil har man hyfsad koll på alla tankställen men annars finns det en bra app till Iphone som heter Gasmacken som visar alla tankställen.
Användarvisningsbild
av SvenB
Lite förvånad. Fler forumdeltagare verkar förvånade över att bilar som drivs med alternativa bränslen till bensin och diesel fungerar bra. Jag tror inte att det är mer problem med en gasbil än med en dieselbil.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Det är väl så att det ganska små serier och för många är det något man knappt haft något att göra med, och därför undrar man hur det fungerar i praktiken, inge konstigt i det!?

Se det som något positivt istället, att det är tal om ett intresse för alternativa bränslen! Ingen har ju i den här tråden sagt att AFV är värdelöst, eller hur!?
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag ser det positivt att det finns intresse för alternativa bränslen, och ingen har sagt att AFV är värdelöst. Däremot har fler talat om att etanol är värdelöst i andra trådar. Det vore synd om det blev en liknande debatt om AFV.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Ja visst skulle det, men varför skulle det bli det? Ingen har ju som sagt skrivit något dåligt AFV än!?!?

Säger det igen: Att folk frågar andra om hur den "nya" tekniken fungerar behöver väl inte ha ett dugg med skepsis att göra!?
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]