Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ribban
Tjena

Jag har en V70N 2002 med RTI utan TV. Min DVD-spelare har gett upp, skivan spinner inte igång...står helt stilla.
Jag köpte en annan DVD-spelare idag på en skrot (ifrån en -04a) och monterade in. Min fråga är: Behöver man återställa ngn felkod alt annat jobb via Volvo för att byta denna spelare eller ska det vara plug and play? Som ni kanske förstår så fungerar det fortfarande inte... :)

Tacksam för tips och råd. Fick spelaren på öppet köp en vecka.

MVH
//Robban
Användarvisningsbild
av CarMan
När man ska köpa en bytes spelare så finns det många att välja på, så nummer 1 är att du måste ha köpt rätt spelare.
När man sedan monterar en bytes spelare så måste den ha mjukvara (om du trotsalt kan få en begagnad att fungera utan mjukvara vet jag inte)
av Ribban
Tack för tips. Det som jag tycker är lite märkligt är att jag får upp RTI startskärmen och skivan snurrar igång och försöker läsa. Efter ca en minut kommer meddelandet att skivan inte kan läsas. Har testat med orginalskivor ifrån -02, -03, -04 och -06...samma fel på alla.

Kan detta lösas med en återställning av felkod? Spontant känns de som att det fungerar "mjukvarumässigt" i bilen men att den läsare jag har köpt är paj...

MVH
//Robban
Användarvisningsbild
av CarMan
Ribban skrev:Tack för tips. Det som jag tycker är lite märkligt är att jag får upp RTI startskärmen och skivan snurrar igång och försöker läsa. Efter ca en minut kommer meddelandet att skivan inte kan läsas. Har testat med orginalskivor ifrån -02, -03, -04 och -06...samma fel på alla.

Kan detta lösas med en återställning av felkod? Spontant känns de som att det fungerar "mjukvarumässigt" i bilen men att den läsare jag har köpt är paj...

MVH
//Robban

Låter som kas laser på spelaren = byt.
av jockep83
jag har problem med att min dvd inte läser skivan i min S60.... den snurrar och snurrar ochförsöker läsa men kommer upp på skärmen efter ett tag att "skivan kan inte läsas".... har testat olika skivor så min DVD är kass iaf... Vad fick du ge för en på skroten???
tror Volvo vill ha ca 1500kr för en ny...
av cortinaterje
Hehe.
Var heldig og fikk den billig siden den hadde stått utomhus i nærmere to år og "skrotnissen" trodde den var dårlig.

Billig i Norge er 1500,- NOKKER
av Ribban
jockep83 skrev:jag har problem med att min dvd inte läser skivan i min S60.... den snurrar och snurrar ochförsöker läsa men kommer upp på skärmen efter ett tag att "skivan kan inte läsas".... har testat olika skivor så min DVD är kass iaf... Vad fick du ge för en på skroten???
tror Volvo vill ha ca 1500kr för en ny...
1500:- för en ny dvd-läsare låter billigt...jag betalade 2000:- för en beg på skroten. Vart har du fått det priset?

//Robban
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har förmig att bytes spelarna inte kostar så mycke så 1500 kan nog stämma.
Användarvisningsbild
av CarMan
man köper väll inte nått på skroten innan man vet vad en "ny" kosar?

Hallå! Plocka bort strålkastarna p&ari[…]

I storebrorsan V70 från samma årg&arin[…]

Hej! Tack! Den har nu varit tillbaka på ve[…]

Är det fel på högspänningssid[…]