- mån 02 maj 2011, 19:10
Skulle det vara fel på adaptionen borde en varningslampa lysa. Jag kan inte förstå hur det skulle hjälpa att tanka bensin i det läget? Eftersom ingen varningslampa lyser tippar jag på bränslet. Kanske är det ovanligt hög etanolhalt eller vatten i bränslet (vilket ger hög etanolhalt eftersom bensinen separeras).
Variosboy skrev:Bara en fundering, kan det verkligen leta sig ner så mycket vatten i tankarna på stationerna att det innebär problem?Det är en bra fråga! Jag har läst att vatten kan komma in i cisternerna men egentligen inte fått kläm på hur. Men jag tippar att det är kondensvatten. Vatten i E85 blir extra problematiskt eftersom bensinen då separerar från etanolen.
Låter som ett av dom första problemen man ställs inför när man ska konstruera anslutningar och slangar till tankbilar och på stationerna!?
Skulle det vara fel på adaptionen borde en varningslampa lysa. Jag kan inte förstå hur det skulle hjälpa att tanka bensin i det läget? Eftersom ingen varningslampa lyser tippar jag på bränslet. Kanske är det ovanligt hög etanolhalt eller vatten i bränslet (vilket ger hög etanolhalt eftersom bensinen separeras).
Volvo V70 T4F Summum Automat MY14