Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

säger ingenting då det är andra high performens som INTE använder sig av dem. det är ju upp till dig Kojje att tro eller veta vad du vill.
Isak
isak skrev:säger ingenting då det är andra high performens som INTE använder sig av dem. det är ju upp till dig Kojje att tro eller veta vad du vill.
Isak
Eftersom jag är god vän med Patrik som är en av Ägarna på Autotech Motor och har tillbringat en hel del tid där så är det inte JAG som tror eller vet och samtidigt betonar jag att det är Bosch F5DPOR Platina man bör köra på då dom har ett bättre värmetal än "volvos Boschstift",NGK stift och hårt trimmad volvo funkar inte lika bra därimot är NGK att föredra på Saab.
Men du har ju ett så bra argument "kasta boschstift så långt åt helvete det går!" Så jag tror dig;)
Det var inte så lätt att hitta en verkstad som vart med om det förut och som kan hjälpa mig att plocka ur elektroden.

De jag kollat med hittills har bara 1 vart med om det och de ville stänga ventilerna och blåsa ur den med tryckluft... Den nackdel som fanns var att det var svårt att se om den åkte ur...

Borde inte det vara svårt att få den att blåsa ur tändstiftshålet ? Den måste ju komma nästan rakt om det ska gå...
Nicasl skrev:Tack Magnus308 :D
Har beställt därifrån nu.
Snacka om billigt !!
Hoppas bara det funkar bra utan strul och transportskador etc.

Blev 5st NGK BKR 6EVX för totalsumman £35,73 ~ 351kr
Men kostar de inte lika mycket på t ex Mekonomen, ca 60 kr/st?
EddyMe skrev:
Snacka om billigt !!

Iridium stiften tjänar man mest på att beställa om man vill ha såna, BKR6EIX kostar på Mekonomen 256kr/st och på carsparkplugs.com 70kr/st

BKR6 EVX kostar 151kr/st på mekonomen och 63kr/st på carsparkplugs.com
Magnus308 skrev:
EddyMe skrev:
Snacka om billigt !!

Iridium stiften tjänar man mest på att beställa om man vill ha såna, BKR6EIX kostar på Mekonomen 256kr/st och på carsparkplugs.com 70kr/st

BKR6 EVX kostar 151kr/st på mekonomen och 63kr/st på carsparkplugs.com
Vad är det som är speciellt med Iridium stiften? Till speciella bilar? Är det samma kvalité från carsparkplugs.com Original?? Kan vara kopia då priskskillnaden är såpass stor?
EddyMe skrev: Vad är det som är speciellt med Iridium stiften? Till speciella bilar? Är det samma kvalité från carsparkplugs.com Original?? Kan vara kopia då priskskillnaden är såpass stor?
Definitivt inga kopior, Det är överpriser på tändstift i Sverige.
Köper man dessa stift i USA är dom ännu billigare än vad Carsparkplugs.com i England säljer dom för men då får man betala tull också.

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]