- ons 27 apr 2011, 21:34
Hej!
Första gången man postar här då! :)
Hoppas någon där ute i uberrymden har mitt svar jag söker.
TIll en början då:
kom över en 245-85 som är lite speciell och rätt häftig!
Gratis desutom! Trots motivlackering och sproilans nya nokian däck runt om :)
Enda problemet med bilen är att den inte startar.
Lixom, hur svårt kan de va att få igång en gamal hederlig b230? Tjiii fick jag.
Bilen får ingen gnista och ingen ström till pumpen.
Genast kom jag att tänka på hallgivaren men den är bytt och problemet kvarstår. Likså tändspolen.
Kollat igenom alla säkringar, bytt sopparelä m.m.
Det fruktansvärt tråkiga är att något mindre smart utvecklad person har lekt elektriker med sin pappas nya avbitare samt lekt rövare med allt!
LMM är borta, Tändmodulen hittade jag på golvet, en del elkablar är bortslitna/klippta osv.
Har tillochmed fått dragit ett helt nytt elsystem till blinkerserna då jag gav upp att rusta de gamla...
Men till tändningen nu då...
Tänkte dra helt nytt elsystem här med(försöka?) eftersom det inte är elstyrt insprut (Mekaniskt insprut) så borde det inte vara hela världen..
Men innan jag började dra nytt tänkte jag felsöka det gamla.
Har plus fram till tändspolen men den pulserande minuskabeln är steindöd. Följde efter den i kabelstammen in i torpedväggen och tillslut efter många tårar hittade jag ett problem. den slutar i en 3 polig kontakt. helt sådär mitt i kabelhärvan? hmm.. är väll den dära lillpojken som lekt elektriker igen här tro..
Kolla på bilden nedan, såhär har jag kopplat. kan någon därute förklara hur man skall göra?
Snart skrotar jag fina 245 och säljer däcken :(
Bilen är som sagt en 245 -85 med mekaniska insprutet.(en soppapump?)
Regnr: BJN449 om det hjälper?
Ska vara en B230E med 4vxl låda + overdrive
Det här med elschema är ju djävulens bok... Förstår nada. någon som enkelt kan säga vad som är fel? :)

Uploaded with ImageShack.us
Första gången man postar här då! :)
Hoppas någon där ute i uberrymden har mitt svar jag söker.
TIll en början då:
kom över en 245-85 som är lite speciell och rätt häftig!
Gratis desutom! Trots motivlackering och sproilans nya nokian däck runt om :)
Enda problemet med bilen är att den inte startar.
Lixom, hur svårt kan de va att få igång en gamal hederlig b230? Tjiii fick jag.
Bilen får ingen gnista och ingen ström till pumpen.
Genast kom jag att tänka på hallgivaren men den är bytt och problemet kvarstår. Likså tändspolen.
Kollat igenom alla säkringar, bytt sopparelä m.m.
Det fruktansvärt tråkiga är att något mindre smart utvecklad person har lekt elektriker med sin pappas nya avbitare samt lekt rövare med allt!
LMM är borta, Tändmodulen hittade jag på golvet, en del elkablar är bortslitna/klippta osv.
Har tillochmed fått dragit ett helt nytt elsystem till blinkerserna då jag gav upp att rusta de gamla...
Men till tändningen nu då...
Tänkte dra helt nytt elsystem här med(försöka?) eftersom det inte är elstyrt insprut (Mekaniskt insprut) så borde det inte vara hela världen..
Men innan jag började dra nytt tänkte jag felsöka det gamla.
Har plus fram till tändspolen men den pulserande minuskabeln är steindöd. Följde efter den i kabelstammen in i torpedväggen och tillslut efter många tårar hittade jag ett problem. den slutar i en 3 polig kontakt. helt sådär mitt i kabelhärvan? hmm.. är väll den dära lillpojken som lekt elektriker igen här tro..
Kolla på bilden nedan, såhär har jag kopplat. kan någon därute förklara hur man skall göra?
Snart skrotar jag fina 245 och säljer däcken :(
Bilen är som sagt en 245 -85 med mekaniska insprutet.(en soppapump?)
Regnr: BJN449 om det hjälper?
Ska vara en B230E med 4vxl låda + overdrive
Det här med elschema är ju djävulens bok... Förstår nada. någon som enkelt kan säga vad som är fel? :)

Uploaded with ImageShack.us