Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Alltså, en del av grejen som inte beskrivs/tas upp i denna tråd är väl att man måste ha aut till D5 AWD. En manuell D3 AWD skulle kunna vara 35-38000 billigare. Man skulle också kunna tänka sig att det erbjuds en D3 AWD manuell o D5 AWD automat om nu Volvo inte vill ha för många modeller i programmet... men många skulle bli glada redan om D5 AWD erbjöds manuell, de som vill ha en sån måste köpa en XC70 eller byta märke.../PH
av Linqid
perhall skrev:Alltså, en del av grejen som inte beskrivs/tas upp i denna tråd är väl att man måste ha aut till D5 AWD. En manuell D3 AWD skulle kunna vara 35-38000 billigare. Man skulle också kunna tänka sig att det erbjuds en D3 AWD manuell o D5 AWD automat om nu Volvo inte vill ha för många modeller i programmet... men många skulle bli glada redan om D5 AWD erbjöds manuell, de som vill ha en sån måste köpa en XC70 eller byta märke.../PH
Och om jag inte minns helt fel kunde man på den finska sidan läsa att XC70 D5 FWD enbart erbjuds som manuell och AWD endast med automat. Man kan väl bara hoppas på att det inte blir likadant här, i så fall är möjligheten AWD + man helt borta.
Användarvisningsbild
av na96gen
XC70 AWD 163hk finns kvar med manuell men till 215hk är den borta.... :evil:

Men det är väl som handlarn säger, av 100 XC som säljs så är 98 som automat. Trist..
Till D3 finns ju inget Polestar trim heller. Bara för MY10

Så vad gör man, skippar AWD och köper en T4F/T5 eller köper en Passat 3.6a. Men vill helst ha det bredare baksätet/bagaget i V70in. Suck :cry:
Användarvisningsbild
av Momentum
na96gen skrev:XC70 AWD 163hk finns kvar med manuell men till 215hk är den borta.... :evil:

XC70 D5 AWD (215 hk) & XC70 D3 AWD (163 hk)

Högpresterande femcylindrig 2,4-liters turbodieselmotor helt i aluminium
Överlägsen bränsleekonomi
Snabb och komfortabel respons
Sekventiell dubbelturbo för enastående kraft genom hela varvtalsområdet
Max. vridmoment 420 Nm (D3 AWD och D5 AWD manuell) eller 440 Nm (D5 AWD Geartronic)
Sexväxlad manuell växellåda eller sexstegad Geartronic automatlåda med sportläge

http://www.volvocars.com/se/all-cars/vo ... gines.aspx
Användarvisningsbild
av na96gen
Så bra, än en gång så ser man hur man kan lita på Volvos sajt vad gäller fakta.

Men XC går bort för mig, köper hellre en T6a till samma pris.
av Petzzon
Hittat en liten öppning för Volvo, tydligen får V70 D5 Automat dra 2000 kg så kanske kan bli en sån istället för Passat.
Men som sagt då får man avstå fyrhjulsdrift vilket är tveksamt om man vill.

Svåra val och måste dessutom bestämma mig senast denna vecka....
av Enzo
Petzzon skrev:Hittat en liten öppning för Volvo, tydligen får V70 D5 Automat dra 2000 kg så kanske kan bli en sån istället för Passat.

V70 d5 AWD då, får du inte en sån för runt 330 idag? Så att pruta till 321 borde funka. Ta en vit eller svart bara och basutrustningen räcker ju eg rätt långt.

eller en Volvo XC70 D3 AWD diesel (163 hk) Pris 344 900:- på upplands motor.
av Petzzon
Enzo skrev:
Petzzon skrev:Hittat en liten öppning för Volvo, tydligen får V70 D5 Automat dra 2000 kg så kanske kan bli en sån istället för Passat.

V70 d5 AWD då, får du inte en sån för runt 330 idag? Så att pruta till 321 borde funka. Ta en vit eller svart bara och basutrustningen räcker ju eg rätt långt.

Tyvärr gäller inte kampanjen på V70 AWD på 12:orna. Dessutom var det såvitt jag vet bara Kinetic och det känns lite tunt vill nog gärna ha minst momentum i alla fall.
vad gäller Xc:n är det ju ett bra pris men trots allt en bit kvar ned till 321.000:- dessutom saknas ju dragkroken.....
av Enzo
Petzzon skrev:
Enzo skrev:

Tyvärr gäller inte kampanjen på V70 AWD på 12:orna. Dessutom var det såvitt jag vet bara Kinetic och det känns lite tunt vill nog gärna ha minst momentum i alla fall.
vad gäller Xc:n är det ju ett bra pris men trots allt en bit kvar ned till 321.000:- dessutom saknas ju dragkroken.....
Tja, kinetic med fyrhjulsdrift och drag hade du nog kunnat få in, det kanske finns nån 11a kvar.

Men visst, man kan ju spä på önskelistan hur mkt som helst, men det är nog inte så troligt att volvo kommer att uppfylla den.

Och ärligt talat, tror väl inte ens att en D3, om den fanns med awd, skulle hamna under 321 med momentum och drag.

Den skulle ha en listpris på runt 340 idag, lägg på 25 för kinetic och momentum, med kampanjpriset, och så drag och tidur, dvs listpris 380, 40 i rabatt ger 340 tusen.

Så det funkar ju inte ändå, eller hur?
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]