NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thomasfolcker
Hallå! Har en V50 1,6D -08 där GPS:n tappar mottagningen med jämna mellanrum. När jag prövade en fart-kameravarnare som också är GPS-styrd visade det sig att även den fick problem trots att den fungerar i familjen andra bil. Läste nu att vissa Volvo är utrustade med värmereflekterande rutor. Kan det vara orsaken till detta problem och hur vet man om man har en sådan ruta?
av essge
Hej!
Har haft samma problem både i min föregående 1.6D och i min nuvarande D2. Med GPS:n monterad till höger om ratten är mottagningen av sateliter mycket dålig. En ca 4 år gammal Magellan lyckas inte alls koppla upp sig, medan en Garmin 1490 klarar att koppla upp sig men ligger hela tiden på gränsen och tappar ibland kontakt. Lösningen för mig var att flytta GPS:n från mitten till en position nära A-stolpen till vänster om ratten.
Användarvisningsbild
av CabBO
Har inte det minsta problem med min GPS i min bil. Den fungerar klockrent. Det är en Navigon och sitter i en Brodit hållare i mitten på instrumentbrädan där ventilationsutblåsen är. Jag har den precis ovanför knappen till varningsljusen. Jag har inte någon speciell värmereflekterande ruta som du pratar om. Jag är som sagt mycket nöjd. :D
av hanss
samma problem i c30.. Placera gpsen till vänster verkar fungera relativt bra.. någon som har testat att låta verkstaden installera en gps hållare i a stolpen?

Är du helt 100 på detta? Jag slutade m[…]

Olika typer av växellådor

H har lite andra utväxlingar på ettan, […]

nackdelar med Running Boards

volvo 4.jpg

Ja det är inte helt enkelt, för det m&ar[…]