Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har ljus klädsel i kombination med mörk interiör och classic wood vilket jag tycker är riktigt snyggt.

Trots två barn som gillar att äta smuliga kex i bilen mm så är det inga större problem att hålla klädseln ren och fräsch. Avänder Volvos lädervårdskit som är enkelt att applicera och fungerar bra.

På den förra bilen (S80N) som såldes när den hade gått 6500 mil så såg man förvisso att klädseln var använd men den var inte alls sliten.

//Mr T
gooose skrev:Synd att det är så snyggt med ljus klädsel då den är så smuts känslig

Det räcker att man läst tidningen på morgonen och efter detta tar i ratten så sätter sig trycksvärtan i det ljusa skinnet på ratten och efter 1 år så ser det ofta rätt "grisigt" ut om föraren inte håller efter
Men detta är väl baksidan som man får ta om man vill ha en fin bil

//Goose
Min ljusa klädsel är helt ok efter 14 000 mil, det är ju bara att torka av ibland.
Man tvättar ju bilen utvändigt, städar hemma och tvättar kläderna så varför inte torka av den inuti emellanåt.

Jag har det ljusa dellädret som var i momentumpaketet och jeans som är "otvättade" som nya ger ju av en del färg men Volvos skinnrengöring tar bort allt väldigt bra och skinn skall man ju i vilket fall som helt hålla efter ett par gånger om året.
Tyget gör jag rent med Biltemas skumklädseltvätt, funkar jättebra.
Kolla klockorna!

När man marknadsför klockor så fotograferas alltid visarna i ett glatt läge (leende), d.v.s. tio över tio och den analoga står ju precis så men den digitala visar 10.30.

Någon har inte granskat bilden ordentligt.
kan det vara så att den analoga inte fungerar, eller att den inte skall vara där, och att arbetet med att ta bilden tog 20 minuter?

Min fru klagar alltid att hon inte kan se klockan i min bil från passagerarsätet.
OT:

Hur ställer man det analoga klockan? Det är något jag alltid undrat. För övrigt stämmer det bra att klockorna går olika på bilden, den digitala är halv elva vilket inte stämmer med den analoga.

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]