Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nemo
Hejsan. Jag tröttnade på min 945:a nu på semestern och bytte in den mot en en 965:a 1995 för att få bättre drag när vi har husvagnen med oss. Impulsköp??.. Jepp..
Är nöjd med bilen än så länge och gillar allt lull lull. Det som gör mej lite fundersam är:

Vilka delar man än tittar på så står det följande: "Ej multilink"
Jag har Multilink på min. Varför är det så svårt med delar till den??
Jag behöver styva upp den lite då husvagnen är tung. Nivåreglering finns då bilen höjs en aning då man kör, men finns det nått mer man kan göra??
Är det nån som har fler tips eller ideer ang bilen. :?: :?:

Tacksam för ALLA ideer och tips.

Nemo
Användarvisningsbild
av Nemo
Det är allstå ingen som har några tips eller ideer ang denna bilen??. Det har jag ju svårt att tro..
Är det verkligen INGEN som har nått att komma med??

Nemo
av Addekarlsson
Sommar, semestrar, pyssel i trädgården...
Tror inte du ska förvänta sig snabb information efter 11,5 timmar om en 965, som ändå inte är den absolut vanligaste bilen.

Som du själv skrev, Varför är det så svårt med delar till den? Tja, det finns inte allt för många exemplar helt enkelt...

Jag för min del kan inget alls om 960, annat än det som har med vilken volvo som helst att göra. Motorn kan jag noll om, multilink har jag på 780in, men inget jag fördjupat mig i ännu.

Ge tråden några dagar eller så, så kanske det kan trilla in lite tips. :wink:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Fastmoving?
Tjenare, och grattis till ett bra bilköp. :D

Som du har sett så är det inte lätt att hitta prylar till dessa bilar pga des ovanlighet.
Och bakvagnen är ju dessutom ganska speciell, multilink med tvärliggande bladfjäder. Vad jag vet finns det tyvärr inte nåt tillbehör till den som gör att den blir styvare i fjädringen.
Det sätt jag kan tipsa om är att se till att du har rätt kultryck, 50-75kg, så funkar det bäst. Ser alltför många som har lastat fel, och det kan inte vara kul att köra med ett sånt ekipage.

Nemo skrev:Det är allstå ingen som har några tips eller ideer ang denna bilen??. Det har jag ju svårt att tro..
Är det verkligen INGEN som har nått att komma med??

Nemo
Som Addekarlsson sade, så snabba svar kan du inte vänta dig, vi sitter ju inte konstant och övervakar forumet. :wink:
av hasse
Hej
Kör också 965 -95. Drar mkt tungt hästsläp 1600kg och har inga problem med att den säckar ned sig. Bytte till nya automatiska nivå dämpare och nu går den kanon. Som sagt kolla kultrycket. Min är inte minsta ostabil eller hoppig. Automatlådan e kanon vid körning.

Är det skruvhål för att fä[…]

Vakuumslang

Jag gjorde en snabb sökning och reservdelslis[…]

Kolvringar etc b4b

Ok,tack.Slipat ventiler dom håller tätt[…]

Erfarenheter XC90?

Sköta automatlådan samt haldexen med ol[…]