Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cyraz
Senast veckan har bilens lambdalampan börja lysa och gå knackigt, den startar alltid kall.
Idag senast så starta jag och lambda lampan lös sen igår, kom 250 meter så bluddra den och dog. Sen så vill den ej starta mer när den har blivit lite varm.

Jag starta bilen nu igen när den var kall(lambda lyser) ryckte ur LMM och bilen går in i sitt backup läge.
Sedan så sätter jag i LMM kontakten igen och bilen dör på samma sekund!

Är det lmm eller vad kan det vara?

Ska åka in på verkstad och läsa av felkoder, men jag tänkte att det finns nog garanterat någon annan som har upplevt samma fel?!

/Henrik
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Innan vi har felkoder att gå på så vill jag bara säga en sak. Börja inte byt grejor innan du felsökt.

Mvh GK
av cyraz
Kollade felkoder, det ända som kom upp var LMM, fast det är pga att jag ryckte sladden vid ett test. Så antingen Bränslerelät eller pumpen som strular.

Efter vi nolla datorn så går bilen som den ska, men det gjorde den tidigare med sen efter någon vecka så ballade det ur, men jag bytte relät för att utesluta det. Så jag får se om det återkommer.

Håller tummarna på att det var så pass simpelt! :roll:

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]

Uppdateringen 4.2.13 verkar faktiskt ha fixat inne[…]

Motor tempratur V70 1,6d 2010

Skulle det kunna finnas en luftficka som orsakar p[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

När startmotorn på min 854 en gå[…]