- mån 01 mar 2010, 21:53
Swedols samtliga oljor är från okq8 men med annan dekal. Skilnaden är att du betalat ett klart högre pris på ok än på swedol med deras egen etikett på.
jockas skrev:Jag körde okq8s auto15 köpt på swedol när jag sköljde min låda, vet andra som använt den och den fungerar fint och uppfyller alla krav volvo har men till ett pris som tom slår biltema :lol:Gjorde samma sak för ett tag sedan strax efter jag köpt bilen. Vilken skillnad det vart i lådan. Det var ju som dag och natt. Växlingarna gick mjukare och den drev och lät mindre. körde swedols olja och det gick väll åt en sisådär 17l innan oljan hade samma färg som den som pumpades ut igen. Då var oljan lika svart som motorolja som rullat förlänge. Alltså helt kolsvart och almänt dålig.
Jag körde 16-18 liter genom min låda mest för att det inte spelar nån större roll när man ändå köpt 20liter, men minst 12 går det åt för att helt skölja ur den gamla oljan, fuska inte och byt 3 liter i taget, köra med bilen, byta 3 liter till osv. Skölj skiten ordentligt så har du mjukare växlingar, direktare drivning och en frisk och fin automatlåda 8)
Lycka till!
Swedols samtliga oljor är från okq8 men med annan dekal. Skilnaden är att du betalat ett klart högre pris på ok än på swedol med deras egen etikett på.

- By KalleJ