Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hämtar ut bilen på torsdag, det är 11 veckor och 2 dagar från beställd bil, eller exakt 4 veckor efter att den gick över till status 2. Men då är det så att från början var prel lev. V.20, säljaren trodde V.18 och det blev V.17 (med lite påtryckningar från min sida ;))
thole64 skrev:Jag hade v15 som leveranstid, ny leveranstid är nu mitt i juli. Det verkar hända alla med T3-motor om jag förstått saken rätt, och det har med Japan att göra... fast det visste ni nog redan.
MY12 är väl den lilla trösten i eländet, och att jag får finköra min gamla Amazon lite mer till dess :)
Nu är min T3:a byggd! Så, med andra ord verkar inte motorn vara flaskhalsen trots allt.
Egentligen vad din säljare än "ljugit ihop" så går det alltså att bygga T3:or. Det måste vara metallicen eller något annat tillägg som sätter käppar i hjulen för dig :(

(Some short information: Jag la min order v. 11 och prel lev är nu v. 19 :D bilen byggdes främst på långfredagen, ungefär en vecka tidigare än planerat)
vicster skrev:
thole64 skrev:Jag hade v15 som leveranstid, ny leveranstid är nu mitt i juli. Det verkar hända alla med T3-motor om jag förstått saken rätt, och det har med Japan att göra... fast det visste ni nog redan.
MY12 är väl den lilla trösten i eländet, och att jag får finköra min gamla Amazon lite mer till dess :)
Nu är min T3:a byggd! Så, med andra ord verkar inte motorn vara flaskhalsen trots allt.
Egentligen vad din säljare än "ljugit ihop" så går det alltså att bygga T3:or. Det måste vara metallicen eller något annat tillägg som sätter käppar i hjulen för dig :(
Automatlådan kanske?

Nu vet jag ju inte vad du eller Thole64 har beställt, men automatlådan är problem, då den tillverkas (hela eller delar) i Japan. Dessutom vet vi att både ember black och flamenco röd har utgått pga situationen i Japan.
Var ser ni leveransstatus? Jag fick följande länk av min säljare men den verkar vara avstängd:
http://www.volvocars.com/se/footer/page ... sinfo.aspx
XC60D3 skrev:
vicster skrev:
Automatlådan kanske?

Nu vet jag ju inte vad du eller Thole64 har beställt, men automatlådan är problem, då den tillverkas (hela eller delar) i Japan. Dessutom vet vi att både ember black och flamenco röd har utgått pga situationen i Japan.
Som s6025t säger kan det omöjligen vara automatlådan då den inte finns att beställa till T3:an.

Leveransstatus får jag från Volvobil.se (enbart Volvo anställda) plus lite inside information från min mor som kan se i detalj vad som har hänt med bilen.

Min S60 T3 MY11 (beställd 25 mars med leverans ung. 15 maj) är specad enligt följande;
Paket: Summum-paketet, High performace teknikpaketet
Färg: Passion red
Klädsel: Svart/mörkgrå läderklädsel
Tillval: Urkopplingsbar krockkudde passagerare fram, automatisk avbländande backspegel med kompass, dubbla kromade avgasrör (t) samt bortag av emblem baklucka.

Har du lust, thole64, får du gärna lägga upp en spec på din bil med så kan vi jämföra :wink:
menbj0 skrev:Var ser ni leveransstatus? Jag fick följande länk av min säljare men den verkar vara avstängd:
http://www.volvocars.com/se/footer/page ... sinfo.aspx
Om din handlare har registrerat det rätt så ska du kunna skapa konto här:

Du behöver Kundnummer och Bilordernummer, som du återfinner på ditt kontrakt.

https://minvolvo.volvocars.se/index
Leveransstatus 5 nu:). Wieeeee!!!!!
Min bil är fortfarande på "1" men veckan har hoppat från v27 till v26 :) Innan semestern iaf :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 45

Det var ju det jag sa. Vissa ser bara problem. D[…]

Det har läckt i nån vecka bara lite sm&[…]

Uppdatering! Bilen är återigen ihopmon[…]

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]