Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trasker
Har hittat en fin -07a med D5 motorn och den har gått 13 000. En ägare som inte behövt byta nått alls faktiskt förrutom service.

Innebär detta att nästa ägare kommer få byta mycket av det som brukar skojja till det eller uppgraderade man t.e.x framvagnsdetaljer genom åren så sista årsmodellen är mer problemfri?
Allt slits och bara för att det är en Classic som enbart är en utrustningssak så kommer saker att gå sönder. Vanliga fel är hjullager och framvagnsdelar. Detta är ju slitagedelar och man får räkna med att byta. Bussningar, krängningshämmarstag likaså. Virvelspjällen är inte av bästa kvalité men jag tror inte du ska oroa dig. Har du automat?
Nej den jag kollar på är manuell. Har ju en -02 idag (2.4 170 hk) och har hållit på och bytt de delar du nämner. Tänker bara att man exempelvis åtgärdat de svaga länkarmarna genom åren och att sista årsmodellen bland annat därför är den bästa i detta avseende.
Har faktiskt bara bytt två krängningshämmarstag, bussningar till länkarmen, en styrled samt ett hjullager. Bilen har nu gått 23000mil och är en V70D5 03:a. Anser jag vara ganska normalt. Köper du orginal eller piratdelar?
Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.

Det sitter bara en vanlig MAP-sensor (3-stift) p[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]