Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jeken
Finns det någon som reparerar Elektronikomponenter till Volvo?

I mitt fall så sluta fjärrkontrollerna fungera, visar sig att det är felet ligger i motagaren då kontrollerna ger ut signal. Motagarögat sitter inbygt i innerbackspegeln även kallad UEM. beställde en ny i Aug förra året, har ringt varannan vecka och undrat hur det går. Fått svar att det är problem hos leverantören så den är restad. Pratade med Volvo återförsäljare idag som ger mig svaret att bilen är 10 år gammal och risken är mycket liten att någon ny UEM tillverkas.

Funderar på om det kan gå att reparera den jag har?

Går inte heller att sätta dit en beg utan måste vara en ny oprogramerad. Så va rädda om era speglar!
Jeken skrev:Finns det någon som reparerar Elektronikomponenter till Volvo?

I mitt fall så sluta fjärrkontrollerna fungera, visar sig att det är felet ligger i motagaren då kontrollerna ger ut signal. Motagarögat sitter inbygt i innerbackspegeln även kallad UEM. beställde en ny i Aug förra året, har ringt varannan vecka och undrat hur det går. Fått svar att det är problem hos leverantören så den är restad. Pratade med Volvo återförsäljare idag som ger mig svaret att bilen är 10 år gammal och risken är mycket liten att någon ny UEM tillverkas.

Funderar på om det kan gå att reparera den jag har?

Går inte heller att sätta dit en beg utan måste vara en ny oprogramerad. Så va rädda om era speglar!
Utan ett riktigt schema skulle i alla fall inte jag vilja gräva i den. Om det inte är något enkelt som ett motstånd eller diod som har brunnit. Sätter man igång och pillar i den finns risken att man orsakar mer skada om man inte vet vilka spänningsnivåer det ska vara på olika delar av kortet.

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]