Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mrmuscle
Hur kan man ha koll på sin beställning om man beställt genom Bilia?

Beställt en V60 T3 momentum 17 tum svart metallick i onsdags. Har bara fått ett muntligt leveransbesked "någon gång i juni"

Hoppas på en årsmodell -12.
av micke2
Ok :) En V60 T3 momentum isvit blev det. Tyckte det var bästa färgen för att kunna se formerna på bilen :D
av vicster
micke2 skrev:Menar du orderbekräftelsepapperet för det är det enda jag har fått hittills?
Där stod inget avslutsnummer vad jag kunde se.
Nej, jag menar ett annat papper där de tackade för ordern och berättade hur man gjorde för att följa bilen och se prel. lev. tid.
Konstigt... men hör med din säljare hos Volvo Bil. Jag fick som sagt ett avslutningsnummer nästan direkt efter köpet.

Mrmuscle: Har du beställt via Bilia så kan du inte använda volvobil.se i alla fall, men kolla med din säljare så kan säkert han kolla upp hur det ligger till.
av thole64
Vill inte hälla smolk i glädjebägaren, men jag beställde min T3 kampanjbil i slutet av februari och fick leveransdatum v.15. Vid leveransdags visste man inte när den skulle levereras, och nu (v.16) är leveransdatumet framflyttat till mitten av juli.
Orsaken ska vara komponenter till T3-motorn som det har blivit problem med pga katastrofen i Japan.
Det bör slå på alla som har beställt T3:or m.a.o, men då får vi ju i alla fall MY12:or att trösta oss med...
av vicster
På min bil (S60 T3) står det fortfarande v.20 som prel. leverans, och bilen har fått en definitiv plats på bandet.
Saxar från Volvobil.se:
DPF - Definitiv Planerad Fabrik
Bilen har fått en produktionsplats. Se ovan för preliminär leveransvecka.

Råkar även ha en mor som jobbar på Volvo IT, och som kan se att bilen tydligen ska byggas den 27 april. Om det nu skulle vara brist på någon komponent i T3-motorn, och de vet om det som du säger, ja, då skulle väl inte massa bilar med dessa motorer planeras in definitivt på bandet?

Tycker förövrigt det verkar skumt att du, thole, fått så lång väntetid på din. Kanske har du valt metallic då detta (också) är en bristvara pga. japankrisen?
av zenden
Tjoho!

Beställde min den 16 mars och leveransplanen är vecka 22 och den gäller fortfarande enligt min
handlare jag pratade med igår...S60 T3 R-Design, passion röd!

Häls
Z
av thole64
Ja, då borde det inte vara motorn då, om senare beställda bilar har tidigare leveransdatum än min.
Jag kan tänka mig att turordningen till de motorer som finns kan bero på annat som ska passas in också.
Kan vara metallicen också, jag har sett info om det också (fabriken inom 4-milszonen) men säljaren hävdade motorn igår.

Sedan är det väl en massa elektornik till DriverSupportpaketet också, men det har jag inte hört nämnas som problem från Japan.

Grattis till er som snart får era bilar snart :)
När jag får min så lär det väl vara sveriges vanligaste bil :wink:
av Mrmuscle
Jag fick idag samtal från min säljare på Bilia att min V60 T3 svart metallic momentum kommer att bli en 2012a. Def leveransbesked fick jag inte. Han trodde runt midsommar om att går enligt plan. De kamp.bilarna som gått och blivit 2012 ligger högts på priolistan hos volvo. Jag är inte så sur för det. Tänk att få en 2012a redan innan Juli. Lär vara bland de allra första 12 orna som rullar ute i Sverige då :)

men jag vill verkligen ha bilen till semestern, så den får inte bli mer försenad än mitten av Juli!
Användarvisningsbild
av msi
Beställde en flamencoröd V60 den 11 april. På skärtorsdagen fick jag besked om att jag måste byta färg. Den 26 april gjordes ändringen till elektrum guld och idag hade jag fått ett mail för inloggning till Min Volvo. Loggade in för att kolla om det finns chans att få bilen till semestern och ser att den är orderlagd med preliminär leverans vecka 37 :cry:
Hoppas verkligen att det ändras på vägen. Trist annars att behöva vänta till mitten av september!
av Mrmuscle
Min säljare sa att alla T3 or som beställdes sent på kampanjen och som blivit 12:or kommer att högprioriteras. Så jag tror de som beställde sent under kampanjen kommer vara bland de allra första som har en 12a.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Tysta sommardäck V90

Jag tolkar det som att däckmodellen rekommend[…]

Srs

Jag skulle byta bälteslåset. Nu var det[…]

Hejhej! Jag planerar att installera en Trå[…]