Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Som rubriken lyder, Har en 850 som det aldrig vart nå problem med men plötsligt när jag å några polare va på roadtrip så mitt på motorvägen börja växelådelampan att blinka, den lilla pilen ni vet. Jag stanna å fyllde på olja, (läcker nämligen lite ur allt som finns) och körde vidare, nästa gång jag startade bilen efter ca 12 mil när de va kissepaus så släcktes lampan och jag tänkte inte mer på det.
När vi skulle hem var den lite svårstarad och så fort jag la i D så dog den, hitta tillslut att vaakumslangarna var slut så bytte en muff från en avluftning till bränsleregulatorn och då funka det fint eftre lite nötande.

Nu igen efter 2 veckor så började den blinka igen, trots att oljan var bra men den känns inget när man kör den. sen slockan den igen efter nån timme.
Nu, på väg till skolan imorse så tändes den igen, känns fortfarande inget konstigt i lådan.

Någon som vet vad det här kan vara? Är ganska grön på att skruva bil men har skruvat i en del annat så har lite tekniskt kunnande.
Hade planerat en tur Malmö-Falun nästa vecka så hade gärna fått reda på vad det var så man kan fixa det asap.
Tusen tack för hjälpen alla ni duktiga därute!

Fel anmälde också, 4.2.13 hjälpte […]

Stefans 968

Mer lack. IMG_1241.jpeg IMG_1240.jpeg

@EmilWärn, Fungerar detta även på […]

Har haft flertalet 2.4d och kört många […]