wissel skrev:Shebalicious du ä kul du !
bekymmersfritt bilägande.......my God.
Då får du nog leta fram någon Amason eller motsvarande.
Moderna bilar är konstruerade för SERVICE o Rep.
Affärsidén bygger på " Aftersale" där dom riktiga pengarna kommer in......
Men dessvärre är det lika illa vad du än väljer av dom s.k. moderna bilarna 
Jag är medveten om att bilar aldrig är helt bekymmersfria, men jag har ändå ägt ett antal som har varit både mer eller mindre pålitliga, både privat och genom jobbet. Har även haft en 480 Turbo under en tid som sommarbil och den gav mig väldigt lite bekymmer trots modellens dåliga rykte, så jag är optimist. Som sagt så är jag inte rädd för att skita ner händerna och vet med mig att ta hand om en bil, men det finns ju alltid en gräns när det kommer till bruksbilar. Att en bil går sönder då och då är ju helt naturligt, det handlar ju om mekanik och elektronik i "harmoni". Men om man står och tittar på tre bilar varav en går sönder fem gånger om året, den andra går sönder två och den tredje går sönder en gång så är det ju de två sistnämnda man väger mellan, om du förstår vad jag menar.
Jag kollar inte bara på V70. Jag kollar även på BMW 330i kombi och Audi A6 2.7T. Alla tre modeller är intressanta, men Volvon lockar mest, såvida den inte ger mig för mycket huvudvärk i jämförelse med de andra. Dessutom har jag alltid gillat Volvo och de bilarna har gett mig mest körglädje. :)
En rimlig siffra för mig är ca 5-8k i reparationskostnader per år som max. Jag kör ca 1500 mil om året så det känns som en rimlig bild, även för en tung bil där saker kan skaka loss. ;)