Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
StefanT5 skrev:Här är en typ av omprogramering och de gör det via obd uttaget gjorde de på min
Omprogrammeringen i det fallet sker genom att chipet byts ut till ett med andra parametrar. Det är bara dem med elektroniskt spjäll (99 och nyare) man kan programmera om via uttaget.
Användarvisningsbild
av StefanT5
Men chipp i v70 ska väl lödas i eller?
Enligt Autotech så gick de bara in via obd för de behövde inte öppna boxen.
Men men där ser man.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Dem flesta firmor byter chip vilket inkluderar lödning, men det finns några som hävdar att det går ändå, dem flashar om boxen. Så jag kan ha varit för snabb att skriva att det inte går.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Nedan är ett citat frän Atechs hemsida.

"20100203 Nu är äntligen våra handenheter för OBD-II programeringar klara och kan beställas till dom flesta Volvo från 99 ->"

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Marlboroman
gnestakalle skrev:Nedan är ett citat frän Atechs hemsida.

"20100203 Nu är äntligen våra handenheter för OBD-II programeringar klara och kan beställas till dom flesta Volvo från 99 ->"
Handenheterna är dock bara ett tillval till dem nyare så man kan variera mellan original och trim när man vill det.
av Dickan
ja kanske det om du inte märker skillnad från orginal till trim med ca 300 hk kanske du inte behöve ett chip/softmod :)
OBD P0121

-01 Hmm är det Marelli-spjällhus p&arin[…]

Möjligt problem ABSkablage

Har ett mycket lustigt fel xc60 hybrid 2022 vissa […]

Jag vet att tråden är gammal men sä[…]

Stefans 968

Tror inte jag kan få det så mycket b&a[…]