Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gnestakalle
Ok, fläkten funkar. Med blockpackning menas den packning som sitter mellan topplock och motorblock. Trådskaparen är du som påbörjade den här "tråden" som vi just nu skriver i.

Mvh GK
av varg39
gnestakalle skrev:Ok, fläkten funkar. Med blockpackning menas den packning som sitter mellan topplock och motorblock. Trådskaparen är du som påbörjade den här "tråden" som vi just nu skriver i.

Mvh GK

Okej! då vet jag det hur vet jag om blockpackning trasig då?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det kan man ta reda på genom ett kompressionstest eller ett leak down test som innebär att man trycksätter förbränningskammaren. Men måla nu inte den lede på väggen utan var optimist. Har du bytt ut locket på expansionskärlet? Har du kollat så expansionskärlet är helt? Har du kollat om det läcker i några slangar. En verkstad kan testa om du har läckor i kylsystemet genom att trycksätta kylsystemet.

Mvh GK
av varg39
gnestakalle skrev:Det kan man ta reda på genom ett kompressionstest eller ett leak down test som innebär att man trycksätter förbränningskammaren. Men måla nu inte den lede på väggen utan var optimist. Har du bytt ut locket på expansionskärlet? Har du kollat så expansionskärlet är helt? Har du kollat om det läcker i några slangar. En verkstad kan testa om du har läckor i kylsystemet genom att trycksätta kylsystemet.

Mvh GK

Okej! nytt lok får jag imorgon och när jag håller min hand där loket ska sitta så blir det tryck och när jag tar bort handen så pyser det till lite av trycket som blir i expansinskärlet och morton går jätte bra till den blir var och sprutar ut vattnet men den kokar inte om man nu ska lita på tempgivaren inne i bilen.Och någon olja i vattnet har jag inte fått eller tvärt om.Men jag får åka och pröva att trycksätta kylasystemet och kolla om det läcker.

Fel anmälde också, 4.2.13 hjälpte […]

Stefans 968

Mer lack. IMG_1241.jpeg IMG_1240.jpeg

@EmilWärn, Fungerar detta även på […]

Har haft flertalet 2.4d och kört många […]