Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jesper S60
Jag är ny här! Blev glatt överaskad av detta forums existens!
Nu till mitt problem. Igår bytte jag en lampa till bakgrundsbelysningen på klimatanläggningen. Jag lossade panelen enligt de instruktioner jag fick från volvoverkstan. Jag lossade även de två kopplingsdon som finns på baksidan + kontakten till 12V-uttaget.
När jag sedan satte ihop allt igen får jag följande varning i displayen varje gång jag drar på tändnigen "varning SRS serv omg".

Någon här som har en idé om hur detta uppstått och hur jag ska göra för att åtgärda problemet?

Tackar på förhand!
Jesper
av Frigge
Du kan inte göra någonting tyvärr. Du bröt spänningen o nät kablarna till srs-styrenheten. Detta måste raderas hos Volvoverkstad.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av CarMan
Jesper S60 skrev:Jag är ny här! Blev glatt överaskad av detta forums existens!
Nu till mitt problem. Igår bytte jag en lampa till bakgrundsbelysningen på klimatanläggningen. Jag lossade panelen enligt de instruktioner jag fick från volvoverkstan. Jag lossade även de två kopplingsdon som finns på baksidan + kontakten till 12V-uttaget.
När jag sedan satte ihop allt igen får jag följande varning i displayen varje gång jag drar på tändnigen "varning SRS serv omg".

Någon här som har en idé om hur detta uppstått och hur jag ska göra för att åtgärda problemet?

Tackar på förhand!
Jesper
du har haft tänningen/radioläget på när can nätter varit bryter, så SRS styrenheten har då "saknats" en stund & detta varnar bilen för.
du behöver bara släcka felkoden, men det kan bara en verkstad göra.
Användarvisningsbild
av Stoffe
Ska man inte koppla ifrån minuskabeln vid jobb på bilen? :-P
Användarvisningsbild
av CarMan
Stoffe skrev:Ska man inte koppla ifrån minuskabeln vid jobb på bilen? :-P
beror på vad man gör & om man ahr koll på vad man gör. (har man koll får man aldrig problem :wink: )
av Jesper S60
OK tack! Inser nu att man som amatör på sin höjd ska ägna sig åt utvändig tvätt :lol: . Men ibland tar "dumsnålheten" komandot över ens handlande. Tack för svar och tips i alla fall!
/Jesper
av Frigge
Jesper S60 skrev:OK tack! Inser nu att man som amatör på sin höjd ska ägna sig åt utvändig tvätt :lol: . Men ibland tar "dumsnålheten" komandot över ens handlande. Tack för svar och tips i alla fall!
/Jesper

:wink: :wink: :wink:

/Fredrik

Hämtade ut en V90 MY26 förra veckan oc[…]

Problem med p-broms v60 cc-19

Tjena! För några veckor sedan fick jag[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]