Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Jag håller med Variosboy.

Det kan ju även handla om att vilja sätta sin personliga prägel och touch på sin bil genom att styla den. Audi och Volvo är ju bra bilar så varför ska man välja bort dem bara för att de är vanliga.
Jag vill inte heller att min bil ska se ut som alla andra och jag personligen skulle aldrig sätta på något som inte var original delar (i vissa fall fälgar utantaget). Men det är ju upp till var och en. Det är en fråga om personlig tycke och smak och det finns inga rätt eller fel i frågan.
av Marcus87
Soulman skrev:Mina var visst från Vparts. Men det verkar vara lika kass passform så de är säkert från samma leverantör.
Ja de är det säkert :D
av Marcus87
sweborn skrev:Håller helt med om att det är en fri värld, men förvånas ändå över att så många "vill vara annorlunda" och köper en Audi A4 eller Volvo V70. Sveriges vanligaste bil. Därefter monteras lite plastbitar med dålig passform på och så är man ovanlig...

Varför inte köpa en ovanlig bil istället, eller i alla fall en som inte tillhör topp 5 på försäljningslistan? Istället för en Volvo V60 köper man en vacker Alfa 159 exempelvis. En granne har en sådan, är avundsjuk varje dag på honom. Men jag vågar inte sticka ut och köpa en sådan... istället köpte jag 19" fälgar till min BMW.

Finns många intressanta bilar på andra sidan atlanten som faktiskt går att köpa här också, om än inte via formella generalagenter. En stor Dodge kombi med ännu större V8 istället för en V70 D5 är annorlunda.

Jag tittade mycket på Mercedes, Chrysler och Dodge innan vi köpte volvon. Jag är inte rädd för att köpa något annat än just volvo..Detta är min första förutom någon 740.. För oss va de att vi fick plats med barnvagnarna och de.. Trodde ju inte när jag va 18år att när jag är 24 åker jag runt i Sveriges Gubbigaste bil. Just en V70 men man måste ju ha en rymlig och säker bil när man har barn. :D Tycker iaf jag.. Menar inte att Mercedes, Chrysler eller Dodge är sämre men jag tyckte dom verkade mindre rymiga..
Senast redigerad av 2 Marcus87, redigerad totalt 0 gång.
av Marcus87
Amli skrev:Jag håller med Variosboy.

Det kan ju även handla om att vilja sätta sin personliga prägel och touch på sin bil genom att styla den. Audi och Volvo är ju bra bilar så varför ska man välja bort dem bara för att de är vanliga.
Jag vill inte heller att min bil ska se ut som alla andra och jag personligen skulle aldrig sätta på något som inte var original delar (i vissa fall fälgar utantaget). Men det är ju upp till var och en. Det är en fråga om personlig tycke och smak och det finns inga rätt eller fel i frågan.

Jag har bara köpt org. grejer förutom just ögonlock och de kommer att åka på en sänksats och de kommer inte vara org. annars är allt köpt på volvo.. R-Design kåpor och takvinge m.m :D
Användarvisningsbild
av betterlead
Men för böveln! Vi har ju alla olika åsikter och hur kul vore ett sån't här forum om folk inte sa vad de tyckte?
Man får min själ tåla lite mothugg ibland utan att det ska behöva skära i hjärtat - och sämst är det när vissa kommer till undsättning genom att hacka på annans annorlunda åsikt istället för att bemöta med sina argument för eller emot.
Själv vet jag inte ens vad ögonlock är för något - vad är det? En skärm ovanpå en strålkastare? Funkar det på strålkastare som inte är runda?
Användarvisningsbild
av betterlead
Ok, hittade den här.

Bild

Vilket åk, förresten!
http://privat.bahnhof.se/wb357047//PV%2 ... %2054.html
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Nuförtiden kan man ju få sin volvo plast-styling-kittad redan från fabrik, R-design, kapar 2 sek 0-100 och ger +20 km i toppfart :mrgreen:
av Steff 99
VolvoB20 skrev:Nuförtiden kan man ju få sin volvo plast-styling-kittad redan från fabrik, R-design, kapar 2 sek 0-100 och ger +20 km i toppfart :mrgreen:
Ytterligere en plaststylad variant är väl XC70, en V70 på styltor med omvänd prestanda -20kmh och +2 sek 0-100 :mrgreen:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:
VolvoB20 skrev:Nuförtiden kan man ju få sin volvo plast-styling-kittad redan från fabrik, R-design, kapar 2 sek 0-100 och ger +20 km i toppfart :mrgreen:
Ytterligere en plaststylad variant är väl XC70, en V70 på styltor med omvänd prestanda -20kmh och +2 sek 0-100 :mrgreen:
Japp, jag hatar de där svarta skrovliga ABS-plast detaljerna runt hela bilen. Jag fattar inte varför folk betalar 50.000 kr för att få en XC70 istället för en V70.

Jag skulle gladeligen betala 50.000 för att slippa all plasten på min bil. Prestanda skulle nog bli bra mycket bättre om jag kittade av allt.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]