- mån 25 apr 2011, 18:24
#523081
- motorväg 2x1,5 mil 120 km/h mätt med GPS inkl. några kortare sträckor av detta 140-150km/h
- 4 mil blandat 50-70-85-95 km/h mätt med GPS
- 5,4 mil blandat 50-70-85-95 km/h mätt med GPS
resten stadskörning - korta sträckor med många, många kallstarter...
Jag är naturligtvis väldigt nöjd med förbrukningen så här långt. Tankade etanol idag och fick i 62 l. Ska bli intressant att se vad förbrukningen blir med etanol. Om förbrukningen blir 1,4 L/mil med etanol, så är bränslekostnaden densamma som för bensin. Allt under 1.4 är en bonus. Spännande.
Fortsättning följer...
Camel skrev:Låter väldigt ok med 0,94 l/mil vid så stort inslag av stadskörning! Även om jag tror en 2,5 FT kan vara hyfsat snål i jämn fart på landsvägen är det imponerande låg förbrukning du klarat med tanke på stadskörningen.Ja, då har jag tankat igen och nu är det i stort sett bara stadskörning med många, många kallstarter. 0,95 per mil mätt vid pumpen. Har kört ungefär så här under dom senaste 62 milen:
- motorväg 2x1,5 mil 120 km/h mätt med GPS inkl. några kortare sträckor av detta 140-150km/h
- 4 mil blandat 50-70-85-95 km/h mätt med GPS
- 5,4 mil blandat 50-70-85-95 km/h mätt med GPS
resten stadskörning - korta sträckor med många, många kallstarter...
Jag är naturligtvis väldigt nöjd med förbrukningen så här långt. Tankade etanol idag och fick i 62 l. Ska bli intressant att se vad förbrukningen blir med etanol. Om förbrukningen blir 1,4 L/mil med etanol, så är bränslekostnaden densamma som för bensin. Allt under 1.4 är en bonus. Spännande.
Fortsättning följer...